Hej! Har köpt mig en timmring som skall tilläggsisoleras utifrån!
Vad skulle ni rekomendera? Har läst om cellplast, men tänkte mest på hur blir det att fästa direkt på fasaden när den är lite ojämn? Tänkte isf ha 50mm cellplast för åretom boende!
Hälsningar
Mattias
Vad skulle ni rekomendera? Har läst om cellplast, men tänkte mest på hur blir det att fästa direkt på fasaden när den är lite ojämn? Tänkte isf ha 50mm cellplast för åretom boende!
Hälsningar
Mattias
Tror inte det har någon nämnvärd betydelse. Blir det för eländig "passform" shimsar man reglarna med t ex masonitbitar el ströläkt. När sedan panelen kommer på tror jag att det förmodligen kan diffa upp till +/- 5 cm över kanske 2 m sträcka utan att det märks nämnvärt.
Klicka här för att svara

