1 234 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Tilläggsisolera Ack tank
Medlem
· Jönköpingslän
· 63 inlägg
Jag går i funeringar på att tilläggsisolera mina strömnästankar. Då det blir ganska varmt i pannrummet.
Är det lönt att göra detta? Då de står mot om en betångvägg. Det är ju ändå 2 av 5 sidor som blir oisolerat.
Måste man ta bort stålskalet för att kunna lägga det diktan den gamla isoleringen (70mm mineralull)? Eller räcker det att lägga det utanpå stålhöljet.
Är det lönt att göra detta? Då de står mot om en betångvägg. Det är ju ändå 2 av 5 sidor som blir oisolerat.
Måste man ta bort stålskalet för att kunna lägga det diktan den gamla isoleringen (70mm mineralull)? Eller räcker det att lägga det utanpå stålhöljet.
Det viktiga är luftflöden. Är skalet till din tank tätt eller kommer det in luft till tanken nere som värms och kommer ut uppe behöver du täta draget det blir som en skorsten annars.
Sedan tilläggsisolera i lager med skikt för att stoppa luftrörelser.
70 mm minaralull är inte mycket så det läcker nog endel
Lycka till
Sedan tilläggsisolera i lager med skikt för att stoppa luftrörelser.
70 mm minaralull är inte mycket så det läcker nog endel
Lycka till
Klicka här för att svara