Vi ska byta panel och bygga om huset. Väljer liggande panel av estetiska skäl men också pga lättare att sätta upp och underhålla än lockläktlist som vi först hade tänkt.
Vad för typ och dimension av liggande spontad panel var vanlig ca 1910-20? Vi tänker inte dela in i massor av fält åt olika håll utan köra det enkelt.
Är brädor på 95 mm för smala? Vanligast nu tycks vara 120 mm… Och dubbel eller enkelfas?
Vad för typ och dimension av liggande spontad panel var vanlig ca 1910-20? Vi tänker inte dela in i massor av fält åt olika håll utan köra det enkelt.
Är brädor på 95 mm för smala? Vanligast nu tycks vara 120 mm… Och dubbel eller enkelfas?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
22x120 mm dubbelfasspont körde vi med när vi byggde hus, stall och garage 2010 - 2011.
Jag tror att dubbelfasen gör att regnvattnet lättare rinner av, och inte blir hängande på varje horisontell kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att dubbelfasen gör att regnvattnet lättare rinner av, och inte blir hängande på varje horisontell kant.
Klicka här för att svara
