Status
Inte öppen för fler kommentarer.
En ordentlig hembränningsapparat. Det skulle kanske förklara hemlighetsmakeriet.

Mats-S John Smith skrev:
Det skiter nog säljaren i ...
Ja, för den nya ägaren gör det ju inte...

Alltså... vad är det ni har så svårt att förstå, ni som fortfarande tjatar om vad det är dom tagit med sig?? Det är inte det frågan handlar om.
Jag frågade hur jag kan gå vidare när det är ett faktum att säljaren HAR tagit med sig fast egendom. Det är alltså inte fråga om egendomen är att betrakta som fast eller inte.
Således saknar det helt och hållet betydelse vad det är.

Nu är det så att säljaren har återställt det hela till ursprungligt skick. Mycket tack vare dom seriösa råden jag fick här, samt med hjälp från mäklarsamfundet och (tro det eller ej) mäklaren.
Det finns ingen osämja mellan oss och säljaren, varför jag är mycket glad att jag inte har skrivit något här som går att härleda till dom. Inget som är möjligt att googla eller likn.

Hur som helst.
Stort tack till er som skrivit informativa eller på annat sätt seriösa svar!!

• Gilla
Maria T och 27 till
  • Laddar…
Chentin det är bara att sålla bland det du vill svara på och inte. Men du skall vara glad över att det kom igång en ordentlig diskussion med många poster, då tråden då ständigt är högt upp på aktuella listor och du har större chans att folk med bra kunskap hittar hit. Så det gagnar dig alltså med lite off toppikk-postande, så länge det inte skrämmer bort mer än det lockar.

• Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
TS, du skrev tidigare att "egentligen spelar det ingen roll, men jag håller på det ett tag till, för att ni ska ta ställning i själva sakfrågan." Dvs. du skulle avslöja vad det handlade om när sakfrågan diskuterats klart. Nu är ju tydligen ärendet löst, så fram med det nu.

• Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
M MartinP666 skrev:
TS, du skrev tidigare att "egentligen spelar det ingen roll, men jag håller på det ett tag till, för att ni ska ta ställning i själva sakfrågan." Dvs. du skulle avslöja vad det handlade om när sakfrågan diskuterats klart. Nu är ju tydligen ärendet löst, så fram med det nu.
Fast TS senaste inlägg tyder på att hen ändrat sig på den punkten och vill inte utsätta säljaren för det.
C Chentin skrev:
Det finns ingen osämja mellan oss och säljaren, varför jag är mycket glad att jag inte har skrivit något här som går att härleda till dom. Inget som är möjligt att googla eller likn.

Saken är väl den att TS anser att det är för stor risk att säljaren kan identifieras om man berättar vad det var för något.

Kan vi stänga tråden eller då eftersom TS har rett ut det hela eller ska vi fortsätta gissningslekarna? :)
Jag gissar att TS har köpt en tomt där ett hemligt militärt bergrum finns. I prospektet visades en bild på en luftvärnskanon med bildtexten "Luftvärnskanon i toppskick, händigt när ryssen kommer!"
Sen blev det strul när säljaren försökte ta med sig kanonen.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Faen, nu har jag läst sex sidor och ändå inte fått reda på vad det gäller...
Skit
:mad:

• Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
Nu har ni lite tid å göre nå annet hemme, kratte löv eller va som helst.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Jag gissar att det var en av krokarna säljaren tog med sig. Inte helt säker på vilken :crysmile::cool:

365439-toarullehållare.jpg

• Gilla
tompaa1980 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.