Mellan tummen och pekfingret, och med risk att få "hur lång är ett snöre"-svar, hur mycket bör vi räkna med att det kostar att färdigställa det här utrymmet?
Vi vet typ lika mycket som ni, dvs inget. Vi är spekulanter just nu så vi äger inte huset. Huset är byggt på betongplatta.
Vad behöver göras? Gjuta klart golv, vad kostar det? Jag tror att tidigare ägare har tänkt sig en spa-avdelning, men jag är rätt nöjd med en tvättstuga bara. Kanske inte spelar nån roll om det ändå måste vara våtrum-standard?
Vi vet typ lika mycket som ni, dvs inget. Vi är spekulanter just nu så vi äger inte huset. Huset är byggt på betongplatta.
Vad behöver göras? Gjuta klart golv, vad kostar det? Jag tror att tidigare ägare har tänkt sig en spa-avdelning, men jag är rätt nöjd med en tvättstuga bara. Kanske inte spelar nån roll om det ändå måste vara våtrum-standard?
Redigerat:
Säg 15k för att få någon att flyta golvet och kanske 7k för att få allt målat..
Betydligt mer om det ska in klinker och kakel.
Finns dock massa regler för tvättstugor också nuförtiden ibland undra man ju om dom inte har något bättre för sig..
Betydligt mer om det ska in klinker och kakel.
Finns dock massa regler för tvättstugor också nuförtiden ibland undra man ju om dom inte har något bättre för sig..
Moderator
· Stockholm
· 57 598 inlägg
Jättegrov gissning 50 - 100 000. plus vitvaror. och skåp och annan inredning. Kan kanske bli hälften om du gör det mesta själv. Flytspackling och el bör man låta proffs göra (struligt att flytspackla såpass stor yta, man skall helst få på ett ton spackel inom 20 minuter).
Alltså det kändes ändå mycket mer rimligt än vad jag hade trott. Rummet har stått sådär sen 2021, kan man låta det stå ett tag till tror du?H hempularen skrev:
Klicka här för att svara