6 993 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Tid för PL600
använd Alcos superfix i stället, fungerar bättre tycker jag, det fäster väldigt fort... beroende på hur lång/tung den är...
Moderator
· Stockholm
· 57 861 inlägg
PL600 är inte jättesnabbt. Det är ganska segt direkt, så saker som inte är tunga eller spänner ut kan man släppa i princip direkt.
Men om det handlar om en taklist så skulle jag nog försöka stötta den underifrån med ex. brädor mot golvet.
jag har gjort en sådan sak en gång, det var iofs en kort sträcka. Jag sågade till ett par stöttor, spände dem diagonalt från golvet upp mot listen. För att de inte skulle glida på golvet så tog jag dubbelhäftande mattejp och fäste en stump regel på golvet som mothåll. Det funkade även om det var lite omständigt.
Över huvudtaget har jag ofta använt dubbelhäftande tejp för att assistera vid limning.
Men om det handlar om en taklist så skulle jag nog försöka stötta den underifrån med ex. brädor mot golvet.
jag har gjort en sådan sak en gång, det var iofs en kort sträcka. Jag sågade till ett par stöttor, spände dem diagonalt från golvet upp mot listen. För att de inte skulle glida på golvet så tog jag dubbelhäftande mattejp och fäste en stump regel på golvet som mothåll. Det funkade även om det var lite omständigt.
Över huvudtaget har jag ofta använt dubbelhäftande tejp för att assistera vid limning.
Produkter som diskuteras: "mattejp"
Mattejp
Mattejp används ofta för att säkra kanterna på mattor, löpare eller dylikt till golvet för att förhindra olyckor som att snubbla. De finns både som dubbelhäftande och enkelhäftande och är utformade för att ha stark bindningsstyrka men
Läs mer
Aha ... smart!! Så gör vihempularen skrev:PL600 är inte jättesnabbt. Det är ganska segt direkt, så saker som inte är tunga eller spänner ut kan man släppa i princip direkt.
Tack för dé!
Annars kan man köra med några punkter smältlim för att hålla matrialet på plats tills limmet härdar. Gjorde så när jag skulle fästa läkten mellan takstolarna mot masoniten i vindstaket när jag byggde luftspalt. Smältlimmet tar ca 15 sek att stelna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden