Hejsan,

Ska klamra kabel till ett utanpåliggande vägguttag och började kolla efter kabel. Till min förvåning kan jag inte hitta FKK kabel någonstans på lokala byggvaruhus. Var inte FKK go to för utanpåliggande dragning eller har det alltid varit EKK (och är utsatt av nån form av Mandela-effekt)? Gillar inte tanken av att blanda FK från dosan med EKK i Torix… Och ja nya namn på standarderna var det också. Har jag bara missat nya ekvivalenten på FKK eller är den helt utfasad? Vilka butikskedjor hittar man det på isåfall?

Redigerat:
J Johan Andersson6194 skrev:
Hejsan,

Ska klamra kabel till ett utanpåliggande vägguttag och började kolla efter kabel. Till min förvåning kan jag inte hitta FKK kabel någonstans på lokala byggvaruhus. Var inte FKK go to för utanpåliggande dragning eller har det alltid varit EKK (och är utsatt av nån form av Mandela-effekt)? Gillar inte tanken av att blanda FK från dosan med EKK i Torix… Och ja nya namn på standarderna var det också. Har jag bara missat nya ekvivalenten på FKK eller är den helt utfasad? Vilka butikskedjor hittar man det på isåfall?
Det är EKK som använts i princip alla gånger sån kabeltyp installerats, finns normalt heller ingen anledning till annat, så du har på något sätt missuppfattat läget. Du kan tex välja nutida ersättare som EQQ, EXQ osv och du behöver inte tänka på blandning av ledartyper oavsett. Är du bekymrad använd andra klämmor som FredrikR skrev det blir bättre.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
J Johan Andersson6194 skrev:
Hejsan,

Vem klamrar EKK, välj EQRQ eller liknande om du har tänkt få till det någorlunda snyggt

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.