Nytt konstigt fel efter displaybyte. När den går hem och laddar hajar den inte att den är hemma. Den står emot laddkontakterna men icdisplayen står det fortfarande "kör hem". Den ska ju gå över i "LADDAR" läge. Nu får jag dra bak den och sedan köra in den igen. Någon som sett samma fenomen?

HL1 skrev:
Nytt konstigt fel efter displaybyte. När den går hem och laddar hajar den inte att den är hemma. Den står emot laddkontakterna men icdisplayen står det fortfarande "kör hem". Den ska ju gå över i "LADDAR" läge. Nu får jag dra bak den och sedan köra in den igen. Någon som sett samma fenomen?
Ja en gång fast då var det en glappande kabel sko till ett laddstift
Du får mäta så du har kontakt från laddkabeln till ytterdelen av stiften

VJT
Fick updatering imorses, kräver dock nyaste kort för att fungera, 1700 kr

VJT skrev:
Fick updatering imorses, kräver dock nyaste kort för att fungera, 1700 kr
Nya display kort eller UL

VJT
Alla kort uppdat + nytt UL kort måste

grymmeoffe skrev:
Nya display kort eller UL
Om jag fattar det rätt är det både moderkortet, display o UL kort.

VJT
Ja..alla 3 skall vara nya + nya mjukvaror i display och moderkortet.

VJT
Alla kort uppdat + nytt UL kort måste

Och vad blir skillnaden?

VJT
Enligt Tianchen så fungerar ul bättre, han laddar inte ur sig i stand by, flera funktioner att välja på

Men som jag har förstått det så har det inte skett någon förändring på main kortet i år det är fortfarande samma

grymmeoffe skrev:
Men som jag har förstått det så har det inte skett någon förändring på main kortet i år det är fortfarande samma
Vet att det är en ny kontakt till batteriet, det var även samma processor men med annan beteckningen i slutet, möjligt att den är lite "vassare".

VJT
inget som man märker i praktiken...

VJT
Jag tycker att uppdateringar och korten blir bara sämre och sämre...nu stannar min på öppen yta, backar och snurrar, har bytt allt förutom skalet.
Det får bli ordning kvalitetsmässigt på Tianchen med deras förbättringar, minsta man kan begära att de skriver ett löpnummer på korten så man ser vilket status de har, bara som ett exempel.

VJT skrev:
Jag tycker att uppdateringar och korten blir bara sämre och sämre...nu stannar min på öppen yta, backar och snurrar, har bytt allt förutom skalet.
Det får bli ordning kvalitetsmässigt på Tianchen med deras förbättringar, minsta man kan begära att de skriver ett löpnummer på korten så man ser vilket status de har, bara som ett exempel.
Samma problem fick jag fick köra om programvarorna och trycka in båda pilarna på displayen och välja klippar modell sedan funkade det

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.