Tycker det är mycket fokus på problem
Är det bara jag som tycker klipparen
Funkar riktigt bra nu ;)

Har du uppdatera med alla nya korten också?

DeeZTeeR skrev:
Har du uppdatera med alla nya korten också?
Nej ska prova det....
Nu kör jag nytt display bara
Och programvara typ 140523
För både display o main
Samt 1.2kg vikter och dom svarta s520hjulen

• Gilla
Marquiz78 och 1 till
  • Laddar…
Inte nöjd ännu. Smitningar i backe och i smala områden kvar att lösa. På platt fin tomt går den bra. Det känns som att det kan bli bra snart.

HL1 skrev:
Inte nöjd ännu. Smitningar i backe och i smala områden kvar att lösa. På platt fin tomt går den bra. Det känns som att det kan bli bra snart.
Hur har du räckvidds funktionen inställd
Har du lagt i vikter?

Har nyligen bytt till nya display kortet och har räckvidd satt på 1 nu. Har inte testat så mycket ännu med det nya kortet. Är bortrest nu. Har vikter och pigghjul monterade.

HL1 skrev:
Min funkar bra nu när jag tagit bort de trånga områdena, samt kör max 100 min på varje körning.
Använder programvara 140606 och range 4.

Den har bara stannat en gång på 3 veckor och då hade den kört upp på trädgårdsmöbler :o.

Använder 140606 för då rycker inte min klippare samt gillar funktionen att den fortsätter efter strömavbrott, guld värd i dessa tider med åska samt att man är bortrest.
Så tråkigt att komma hem och se att den inte klippt.

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
HL1 skrev:
Har nyligen bytt till nya display kortet och har räckvidd satt på 1 nu. Har inte testat så mycket ännu med det nya kortet. Är bortrest nu. Har vikter och pigghjul monterade.
Hur upplever du pigghjulen
Tycker min får bra grepp med dom svarta hjulen utan piggar

Tycker pigghjulen får bra grepp på gräs. Lite sämre på grus/sand som jag har på en transportsträcka i en backe. Dom skramlar ju mer också på plattor.
Vad är skillnaden på dina svarta och original? Bara vikten?

HL1 skrev:
Tycker pigghjulen får bra grepp på gräs. Lite sämre på grus/sand som jag har på en transportsträcka i en backe. Dom skramlar ju mer också på plattor.
Vad är skillnaden på dina svarta och original? Bara vikten?
Bredare o tyngre
ImageUploadedByByggahus.se1406009545.741987.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1406009597.947226.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ok. Slirar inte dom i sluttning och fuktigt gräs?

HL1 skrev:
Ok. Slirar inte dom i sluttning och fuktigt gräs?
Inte hos mig med vikter i

Jag har precis fått min S510 och den verkar funka ok. Tänkte dock uppdatera mjukvaran till 140606 och har laddat ner den. Tillsammans med själva filen får man ju ett program samt lite halvkryptiska instruktioner. Där står att man först ska drivrutiner. De drivrutiner som följer med är för Windows xp, jag har Windows 8. Det verkar som att ngt installeras iaf men när jag kopplar ihop datorn och roboten så hittar de inte varandra. Finns inget under "port" i programmet.
Vad göra?

VJT
Marquiz78 skrev:
Jag har precis fått min S510 och den verkar funka ok. Tänkte dock uppdatera mjukvaran till 140606 och har laddat ner den. Tillsammans med själva filen får man ju ett program samt lite halvkryptiska instruktioner. Där står att man först ska drivrutiner. De drivrutiner som följer med är för Windows xp, jag har Windows 8. Det verkar som att ngt installeras iaf men när jag kopplar ihop datorn och roboten så hittar de inte varandra. Finns inget under "port" i programmet.
Vad göra?
Kineser är på xp nivå, det är enklast. Jag har hittat en gammal laptop som jag har xp som os
/veikko

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.