Shit nu har det hänt det som inte fick ske. Den smet på något sett i slänten ner mot vattnet. Trots piggdäck och extra vikter. Såg inte hur det gick till. Fick fiska upp den ur sjön. Vatten upp i höjd med handtaget. Har nu skruvat isär för att torka upp. Får se hur mycket som gått sönder. Har någon något tips om vad jag bör göra/kolla innan jag startar igen? Den gick i alla fall att starta direkt efter att jag fiskat upp den. Så den är inte helt död.

VJT skrev:
Hej, men det reglerar du med schematid, starttid och hur länge han klipper....
Då skall man ju veta hur länge den laddar och vad händer om den går in en stund vid regn?

På tal om regn. Hur funkar det med regn sensorn och schematid. Går den ut igen eller skiter den i att klippa på hela dagen om den får regn på sig?

VJT
Oj Oj Håkan, den ska nog inte ta skada, men spraya elektronik spray på alla kontakter/kontaktorer så de inte börjar oxidera. Kör du med uppdaterad display kort? Sätt räckvidden på 1 i så fall

VJT
Regn sensorn beordrar den i laddstationen. Den går inte ut så länge det finns vatten mellan de sexkants skruvskallarna som kortsluter vid regn. Man kan koppla ur regnsensorer om man vill. Den håller reda på tiden så länge den är inom samma dygn.
Den laddar max 3 timmar och klipper 2 timmar grovt räknat. Varje cykel är 5 timmar således. Alltså 24/5=4,8 cykler. Så du kan lägga in 180 min på de 3 områden som finns i displayen och han borde fixa det inom dygnet med god marginal.

VJT skrev:
Oj Oj Håkan, den ska nog inte ta skada, men spraya elektronik spray på alla kontakter/kontaktorer så de inte börjar oxidera. Kör du med uppdaterad display kort? Sätt räckvidden på 1 i så fall
Ok. Jag har ingen kod till mitt nya displaykort. Väntar på den från dig.....

Någon som har provat programvaran från 140623?

VJT
Jag har testat, är inte helnöjd med vissa buggar i programmet

VJT skrev:
Jag har testat, är inte helnöjd med vissa buggar i programmet
Vad är det för buggar du sett?

VJT
Stannar utan synbara hinder eller orsaker för drivmotor överbelastad, vill hem med fullladdning och gör konstiga bågar lite här och var

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
VJT skrev:
Stannar utan synbara hinder eller orsaker för drivmotor överbelastad, vill hem med fullladdning och gör konstiga bågar lite här och var
Har alla dom problem

VJT
Vet ej, men borde ha

Jag har alla dom problemen
Tycker dock vikter och utgåvan 20/5 funkar kanon

VJT
Vet ej, men borde ha

VJT
Håller med ... Jag har bett Tianchen att förbättra med utgångspunkt från 140523 programmet och åtgärda buggarna i den.

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
Jag kör 140606 programmet och den har gått helt prickfritt i tre veckor nu..
Kör den på schema varje dag i olika områden och har inte haft ett enda stopp, börjar nästan bli tråkigt:)
Kör max 100 minuter per area och jag tror att det kan vara nyckeln då jag tidigare märkt att felen alltid uppstod när batteriet började bli svagt.

• Gilla
power650 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.