VJT
De nya korten och nya mjukvaror har visat sig fungera jättekonstigt i alla fall i min klippare. Den bästa mjukvaran jag har haft är 140523 och gamla kort. Kineser får kämpa på med buggar.

Hmm ok. Så om jag inte har tillgång till en dator med xp så är det alltså kört? Där fick man för att man hänger med i utvecklingen...

peternicklas
Du kan delvis köra Win 7 i XP läge, kanske kan fungera.

• Gilla
Marquiz78
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Du kan delvis köra Win 7 i XP läge, kanske kan fungera.
Funkar på min win7 stationära

• Gilla
Marquiz78
  • Laddar…
Det ska testas. Svärmor har en laptop med win 7...:)

Jag har kört Windows 8.1 det funkar bra. Efter du installerat de båda programvarorna (msi och usb till com) så måste jag starta om datorn med klipparen inkopplad. Sen är det bara att följa instruktionerna.

• Gilla
Marquiz78
  • Laddar…
Både win7 och win8 funkar, se bara till att datorn hittar klipparen. Har själv ett moderkort som har dålig kontakt på USB så jag måste öppna klipparen och koppla in mig direkt på moderkortet.

Hej,

Jag har precis börjat testa att använda områden. När klipparen kommer fram till min schemalagda area (efter att följt begränsningstråden) svänger den kraftigt till vänster och kör därmed utanför begränsningstråden och rymmer iväg.

Den borde svänga vänster i stället?

Har ni varit med om samma sak? Vad kan va fel?

Surfarn_ skrev:
Hej,

Jag har precis börjat testa att använda områden. När klipparen kommer fram till min schemalagda area (efter att följt begränsningstråden) svänger den kraftigt till vänster och kör därmed utanför begränsningstråden och rymmer iväg.

Vilket håll går klipparen
Gör han en 180graders sväng när han lämnar laddaren och går motsols

Ja det stämmer

Surfarn_ skrev:
Hej,

Svänger den vänster eller höger?
Du skriver att den svänger vänster men borde svänga vänster???

Det känns som grymmeoffe var inne på att den kör åt fel håll, är du säker på att den följer kabeln bakom laddstationen och inte krokar på kabeln bredvid/framför laddstationen.

Skrev fel, den svänger vänster, jag vill att den skall svänga höger.

Min laddningsstation står inte enligt manualen, kanske dragningen runt den som ställer till det. När klipparen börjar klippa så vänder den 180 grader och följer sedan den röda kabeln.
klippare.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ibland fastnar klipparen på husets, (högra gaveln), har detta att göra med att den röda tråden är lite väl lång så det kanske är en halvmeter kabel kvar bakom huset?

Den ska gå på den svarta kabeln.

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
Den ska väll svänga vänster?

Surfarn_ skrev:
Skrev fel, den svänger vänster, jag vill att den skall svänga höger.

Min laddningsstation står inte enligt manualen, kanske dragningen runt den som ställer till det. När klipparen börjar klippa så vänder den 180 grader och följer sedan den röda kabeln.
[bild]

Ibland fastnar klipparen på husets, (högra gaveln), har detta att göra med att den röda tråden är lite väl lång så det kanske är en halvmeter kabel kvar bakom huset?
Prova att lägga röd kabel längre bort (utanför busken) och sätt en bräda eller nått annat hinder där det röda är på bilden. Jag tror att den kan störa lite. Jag har haft liknande problem.
Extra meter bakom laddaren spelar ingen roll.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.