Någon som provat nya mjukvaran?

Gillar uppdateringen till displayn
Visar när den indikerar regn
Kan ställa upp till 6 zoner
Kan ställa kantklippning dags vis

Mainkortets mjukvara har gjort att den saktar ner i nerförs backar inte tvär låser

• Gilla
eleson och 3 till
  • Laddar…
Funkar bara med nya displayn
Glöm inte hålla in båda pilarna när du slår på klipparen första gången och välj s510

Var hittar du den? 😯

DeeZTeeR skrev:
Var hittar du den? 😯
Fick den

Då är det svårt att kunna testa den 😊

• Gilla
Marquiz78
  • Laddar…
Bara en beta.... Den riktiga kommer snart

Nu är min robot på g igen efter det ofrivilliga badet.
Byte av mainkort hjälpte fint. Men jag tror att något mer är fel. Den drar en hel del ström i standby läge. Igår kväll var den fulladdad 28.x volt. Idag är den nere på 26.5 volt. Jag misstänker ultraljudssensorerna. Dom står och tickar hela tiden. Ska inte dom vara av i standby läge? Något annat tips om vad som kan dra ström?

Dom drar en del ström i standby
Nya programvaran som kommer då går den in i laddaren 2timmar innan programmerad klipp tid

• Gilla
eleson
  • Laddar…
grymmeoffe skrev:
Dom drar en del ström i standby
Nya programvaran som kommer då går den in i laddaren 2timmar innan programmerad klipp tid
Ok. Kan du bekräfta att UL sensorerna ska stå och ticka i standby? Om man sätter fingret på känner man pulserna.

HL1 skrev:
Ok. Kan du bekräfta att UL sensorerna ska stå och ticka i standby? Om man sätter fingret på känner man pulserna.
Att dom ska göra det vet jag inte men mina gör det iaf

grymmeoffe skrev:
Att dom ska göra det vet jag inte men mina gör det iaf
Mina gör det också, dock vet jag inte hur mycket de drar.
Verkar som s520 också drar ström i viloläget och den har ju inga UL sensorer.

Har bytt till nya displaykortet nu. Vad används Drifttid till? Nytt val under Schematid. Måste man ha något där för att ställa drifttid när man startar manuellt? Eller?
Vad blir det för skillnad på de olika lägena för hur långt över tråden den ska gå?

HL1 skrev:
Har bytt till nya displaykortet nu. Vad används Drifttid till? Nytt val under Schematid. Måste man ha något där för att ställa drifttid när man startar manuellt? Eller?
Vad blir det för skillnad på de olika lägena för hur långt över tråden den ska gå?
Drifttid är total drifttid om du förstår mig
1innan tråden 2 lite över 3 lite till 4 Max

Aha. Tack.

HL1 skrev:
Aha. Tack.
Skulle inte köra på range 4 om du är rädd att den skall kana över tråden igen.
På plan mark funkar det fint kört på det de senaste 3 veckorna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.