249 963 läst ·
1 367 svar
250k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Tack för svaren på min förra fråga. Jag kommer iaf inledningsvis att skippa att dela av min stora yta i mindre och se hur den klarar sig. Däremot har jag en annan yta som gör att jag ändå måste dela upp det i zoner. Mina två "zoner" kommer att vara åtskilda av en ca 1,2 m bred grusgång. Går det att köra klipparen över grusgången så den automatiskt tar sig till den andra zonen? Har den klippningen avstängd när den transporterar sig till zon2 eller riskerar jag att den sprätter sten när den passerar gruset? Jag skulle kunna lägga några stenplattor tvärs över grusgången och skapa en väg för klipparen att passera på. Kan jag lägga tråden under stenplattorna eller kommer klipparen att tappa tråden då?
Den går med klipparen igång ut, men avstängd in. Jag vet inte om det går att ha det igenom plattor men du kanske kan lägga fyra i bredd så kan du dra kabeln i de yttre skarvarna.Marquiz78 skrev:Tack för svaren på min förra fråga. Jag kommer iaf inledningsvis att skippa att dela av min stora yta i mindre och se hur den klarar sig. Däremot har jag en annan yta som gör att jag ändå måste dela upp det i zoner. Mina två "zoner" kommer att vara åtskilda av en ca 1,2 m bred grusgång. Går det att köra klipparen över grusgången så den automatiskt tar sig till den andra zonen? Har den klippningen avstängd när den transporterar sig till zon2 eller riskerar jag att den sprätter sten när den passerar gruset? Jag skulle kunna lägga några stenplattor tvärs över grusgången och skapa en väg för klipparen att passera på. Kan jag lägga tråden under stenplattorna eller kommer klipparen att tappa tråden då?
Rapport från test med pigghjul och vikter i håligheten runt handtaget.
Fortfarande med mjukvara 140606.
Inget slirande och inga smitningar i utförssluttningar. Ser lovande ut.
Däremot en smitning i trång passage där den backade ut över tråden. Där blev det stopp mot altanen där den stod o nötte. Inget hjulspinn utan hjulmotorerna bara fortsatte att trycka bakåt mot atanen. Någon som sett detta förut? Borde den inte haja att det är stopp och köra framåt istället? Men då var den i princip mitt på kabeln som ligger ca 35 cm från altanen. Den kanske inte kunde åka framåt då kabeln sa stopp.
Fortfarande med mjukvara 140606.
Inget slirande och inga smitningar i utförssluttningar. Ser lovande ut.
Däremot en smitning i trång passage där den backade ut över tråden. Där blev det stopp mot altanen där den stod o nötte. Inget hjulspinn utan hjulmotorerna bara fortsatte att trycka bakåt mot atanen. Någon som sett detta förut? Borde den inte haja att det är stopp och köra framåt istället? Men då var den i princip mitt på kabeln som ligger ca 35 cm från altanen. Den kanske inte kunde åka framåt då kabeln sa stopp.
Att klipparen inte känner av om den är innanför eller utanför sitt arbetsområde är nog den största svagheten med denna klippare tyvärr.
Hoppas de till nästa år tar fram en ny slinggenerator och mottagare.
Hoppas de till nästa år tar fram en ny slinggenerator och mottagare.