VJT
En fotbollsplan är enkel för vilken klippare som helst, trädgård med en massa träd, gångar och studmattor på en bergssluttnig är lite svårare

sv97017 skrev:
Tack. Är editorn är alltså en hårdvaruenhet som ansluts mellan dator och displaykortet? Det är alltså inte bara en sladd?
Som ett USB minne utan hölje med en kontakt på

Tack för svar! Vet ni mer om själva editorn? Märke, modell eller liknande. Standardprodukt?
Det jag är ute efter är im det är möjligt att med rätt utrustning uppgradera menyerna själv.

HL1 skrev:
Jag har inte lyckats få den att smita varken i backe eller trånga passager med 131011. Den enda fördel jag ser med 140606 är att man kan starta om direkt efter att den stannat.
Samt att den startar om sig själv efter strömavbrott.

Tack för svaren på min förra fråga. Jag kommer iaf inledningsvis att skippa att dela av min stora yta i mindre och se hur den klarar sig. Däremot har jag en annan yta som gör att jag ändå måste dela upp det i zoner. Mina två "zoner" kommer att vara åtskilda av en ca 1,2 m bred grusgång. Går det att köra klipparen över grusgången så den automatiskt tar sig till den andra zonen? Har den klippningen avstängd när den transporterar sig till zon2 eller riskerar jag att den sprätter sten när den passerar gruset? Jag skulle kunna lägga några stenplattor tvärs över grusgången och skapa en väg för klipparen att passera på. Kan jag lägga tråden under stenplattorna eller kommer klipparen att tappa tråden då?

Marquiz78 skrev:
Tack för svaren på min förra fråga. Jag kommer iaf inledningsvis att skippa att dela av min stora yta i mindre och se hur den klarar sig. Däremot har jag en annan yta som gör att jag ändå måste dela upp det i zoner. Mina två "zoner" kommer att vara åtskilda av en ca 1,2 m bred grusgång. Går det att köra klipparen över grusgången så den automatiskt tar sig till den andra zonen? Har den klippningen avstängd när den transporterar sig till zon2 eller riskerar jag att den sprätter sten när den passerar gruset? Jag skulle kunna lägga några stenplattor tvärs över grusgången och skapa en väg för klipparen att passera på. Kan jag lägga tråden under stenplattorna eller kommer klipparen att tappa tråden då?
Den går med klipparen igång ut, men avstängd in. Jag vet inte om det går att ha det igenom plattor men du kanske kan lägga fyra i bredd så kan du dra kabeln i de yttre skarvarna.

• Gilla
Marquiz78
  • Laddar…
VJT
Den kan jag köpa från Tianchen. Finns två modeller för två olika display PCB. Man behöver båda eftersom om man byter till nytt kort så är det nya kortet för den nya editorn. Veikko

Jag fick ju min levererad av dig i mitten på maj, är det nya eller gamla displaykortet i den då.
Jag har inte de nya menyerna.
Klipparen går mycket bättre med nyaste programvaran.

//Martin

mb29661 skrev:
Jag fick ju min levererad av dig i mitten på maj, är det nya eller gamla displaykortet i den då.
Jag har inte de nya menyerna.
Klipparen går mycket bättre med nyaste programvaran.

//Martin
Fick du den i maj i år så är det garanterat nya kortet

• Gilla
mb29661
  • Laddar…
Bra, men kan det ändå vara de gamla menyerna?

Martin

mb29661 skrev:
Bra, men kan det ändå vara de gamla menyerna?

Martin
ja nya menyerna kom för nån vecka sedan
Är lätt fixat

VJT
Tillverkaren har levererat med både nya och gamla display pcb. Har du inte de nya funktionerna så är det säkert det gamla kortet.

Rapport från test med pigghjul och vikter i håligheten runt handtaget.
Fortfarande med mjukvara 140606.
Inget slirande och inga smitningar i utförssluttningar. Ser lovande ut.
Däremot en smitning i trång passage där den backade ut över tråden. Där blev det stopp mot altanen där den stod o nötte. Inget hjulspinn utan hjulmotorerna bara fortsatte att trycka bakåt mot atanen. Någon som sett detta förut? Borde den inte haja att det är stopp och köra framåt istället? Men då var den i princip mitt på kabeln som ligger ca 35 cm från altanen. Den kanske inte kunde åka framåt då kabeln sa stopp.

• Gilla
power650
  • Laddar…
Har också sett detta, att när den försöker backa mot hinder utan hjulspinn.
Antar att de inte släpper på full styrka till motorerna när den backar eftersom inte motorn blir överbelastad.

Att klipparen inte känner av om den är innanför eller utanför sitt arbetsområde är nog den största svagheten med denna klippare tyvärr.

Hoppas de till nästa år tar fram en ny slinggenerator och mottagare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.