249 963 läst ·
1 367 svar
250k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Har kört 140606 idag och har fått 1 smitning. Det var i en smal passage i övergång mellan areor. Såg inte hur den kom ut men misstänker att den backar för långt vid kabeln på ena sidan och vrider sedan då är han ute på andra sidans kabel. Körde 131011 innan och med den har jag inte haft någon smitning. I sluttning verkar dom funka väldigt lika. Slirar om det är fuktigt. Ska prova med vikt och pigghjul härnäst
Har några biareor som jag släpper klipparen i "trånga". Märker också att den klarar dessa lite sämre med denna än 0625 orginal programvaran.
Kan köra dessa med ultraljudssensorerna av och 0625, det är trånga partier med blomlådor och buskar med ultraljudssensorerna på smiter den ganska snart, så därför släpper jag klipparen där manuellt.
Kan köra dessa med ultraljudssensorerna av och 0625, det är trånga partier med blomlådor och buskar med ultraljudssensorerna på smiter den ganska snart, så därför släpper jag klipparen där manuellt.
Kan någon beskriva lite mer i detalj hur man gör för att få in de nya menyerna under inställningar?
Är det själva PCB:t till displayen som ska uppdaters separat via en COM-port?
Vilken mjukvara ska användas och var hittar jag den?
Vad är det för ny editor som behövs och var hittar jag den?
Är det själva PCB:t till displayen som ska uppdaters separat via en COM-port?
Vilken mjukvara ska användas och var hittar jag den?
Vad är det för ny editor som behövs och var hittar jag den?
Programvaran har nog veikko ... editor vet jag inte om dom säljer jag har o vet att veikko harsv97017 skrev:
Display kortet kan man inte uppdatera utan en editor, som kopplas till dators skrivaruttag (parallellport)!! Det är inte helt enkelt att få till nya funtioner i displayen således.
Programändringar som laddas ner från min hemsida påverkar klipparens funktioner som redan finns i displayen och rörelsemönster.
Programändringar som laddas ner från min hemsida påverkar klipparens funktioner som redan finns i displayen och rörelsemönster.
Med terränghjul och vikt kommer alla vändningar bli mera exakta. Är passagen för smala kan han ändå backa över på andra sidan, det klarar nog bara en handjagare att parera.
Men jag jobbar på att S510 behöver inte backa så långt utan vända direkt efter att den träffat tråden i princip.
Men jag jobbar på att S510 behöver inte backa så långt utan vända direkt efter att den träffat tråden i princip.
Ja det gammla display korten dom nya så är editorn USB med en 6polig kontakt från editorn till displaynVJT skrev:Display kortet kan man inte uppdatera utan en editor, som kopplas till dators skrivaruttag (parallellport)!! Det är inte helt enkelt att få till nya funtioner i displayen således.
Lossa topp kåpansv97017 skrev:
Lossa displayhuset
Koppla in editorn till datorn
Koppla kabel imellan display o editor
Starta programmet
Några inställningar man ska göra trycka
Start isps tror jag det hette
Klart skruva ihop igen
Jag har inte lyckats få den att smita varken i backe eller trånga passager med 131011. Den enda fördel jag ser med 140606 är att man kan starta om direkt efter att den stannat.VJT skrev: