249 966 läst ·
1 367 svar
250k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Inte min var hos kompisen som jag nämde för dig
mina hjul kommer imorgon dock bara bakhjul ännu
Men fan vad snygg den är svart 
Jag går i tankarna att skaffa en robot nu i sommar. Har 1200 kvm tomt med ca 800kvm gräs. Efter att nu ha läst typ 20 sidor på detta forum blir man ändå skeptisk. Är det så här mycket problem med dessa robotar som det låter. Så måste man lägga 20k på en HQ för att den bara ska sköta sig själv?
Varför är 510:an bättrev än 520s?
Annars är kanske valet en worx LD 2.0, men då känns det som att det kanske är gränsfall på ytan.
Men blir det ett rungande ja på frågan om en worx kommer vara mer problemfri än en tianchen?
Bör ju vara en bättre klippare, men måste man ha tur med stt få en som fungerar?
Många frågor ♏
Annars är kanske valet en worx LD 2.0, men då känns det som att det kanske är gränsfall på ytan.
Men blir det ett rungande ja på frågan om en worx kommer vara mer problemfri än en tianchen?
Bör ju vara en bättre klippare, men måste man ha tur med stt få en som fungerar?
Många frågor ♏
Mer funktioner i s510. Hade lite strul i början. Men mycket berodde på användar fel övriga fabriks fel tycker jag man har rättat till. Tycker det är en bra klippare med bra tillgång på delar och ständigt förbättrad mjukvaraTavvo skrev:Jag går i tankarna att skaffa en robot nu i sommar. Har 1200 kvm tomt med ca 800kvm gräs. Efter att nu ha läst typ 20 sidor på detta forum blir man ändå skeptisk. Är det så här mycket problem med dessa robotar som det låter. Så måste man lägga 20k på en HQ för att den bara ska sköta sig själv?
Många frågor ♏
Gick bättre efter en liten korrigering av slingan. Handahavandefelgrymmeoffe skrev:
Den enda skillnaden som jag ser till S510:ans fördel är Ultraljudet (ganska väsentlig skillnad dock). Det fanns en hel del andra mindre förändringar som tex bättre hjul på S520 etc. Men som man ser på bilderna ovan så verkar s510 fått ärvt en del av dessa förändringar också.Tavvo skrev:
Det som fortfarande är bättre på S520 (Om det inte också plockats över till S510 nu?) Är att den är tystare, tack vare knivdisk istället för fast kniv och något lägre varvtal, samt att den har en inställning för hur långt den ska köra över begränsningskabeln (Denna funktion går dock att lägga in i S510, men kräver att du lägger in en ny firmware i displayenheten) Läste någonstans dessutom att S520 skulle ha kortare laddningstid, men jag tror inte att det stämmer, efter som det står samma effektuttag samt ytkapacitet på båda modellernas specar.
Dom nya s510 har samma programvara i displayen och dom nya hjulen går även att få samma kniv diskHjalmad skrev:Gick bättre efter en liten korrigering av slingan. Handahavandefel
Den enda skillnaden som jag ser till S510:ans fördel är Ultraljudet (ganska väsentlig skillnad dock). Det fanns en hel del andra mindre förändringar som tex bättre hjul på S520 etc. Men som man ser på bilderna ovan så verkar s510 fått ärvt en del av dessa förändringar också.
Det som fortfarande är bättre på S520 (Om det inte också plockats över till S510 nu?) Är att den är tystare, tack vare knivdisk istället för fast kniv och något lägre varvtal, samt att den har en inställning för hur långt den ska köra över begränsningskabeln (Denna funktion går dock att lägga in i S510, men kräver att du lägger in en ny firmware i displayenheten) Läste någonstans dessutom att S520 skulle ha kortare laddningstid, men jag tror inte att det stämmer, efter som det står samma effektuttag samt ytkapacitet på båda modellernas specar.
Fick min S510 levererad tidigt i höstas från Veikko men har precis installerat den nu. Har kört shakedown med manuella autostart och den har i princip gått felfritt. Gick då över till schemalagt och det är idag 4:e dagen på schema. Varje dag så har jag hämtat den i nån häck eller en rabatt där den står och spinner tills batteriet tar slut.
# Dom här fyra dagarna har det varit blött i gräset och även regnat men regnsensorn har inte slagit till, kanske behövs mer regn? Finns det nåt man kan göra för att få den mer känslig för regn? Jag vill inte ha ut den när det är blött i gräset.
# klipparn har svårt att köra rakt. Den går alltid i en vid båge, framför allt om marken lutar lite. Är detta som det skall vara?
# vinglar väldigt mycket på slingan. Har mätt den till 270-280mA. Höjer jag så tycker jag att den vinglar mer. Normalt?
Jag tror att den rymmer vid blött gräs pga undermåliga däck i kombination med för snabb klippare. Den sladdar/glider över slingan. Var/hur fixar man bättre hjul!
efterlyser också långsammare gång när den går på slingan, tror det skulle rädda många rymningar och även reducerad motorspeed vid sväng när den vänder när den träffar slingan. Vid sådana vändningar så spinner min även på torrt gräs.
När jag har hittat min klippare i rabatterna så står den och spinner eller så har den spunnit tills batteriet dör. Efterlyser en funktion som stänger av motorerna och larmar om den inte fått träff på en slinga inom en viss tid (en tid man själv skall kunna ställa in men 5minuter är inte helt orimlig tycker jag?)
# Dom här fyra dagarna har det varit blött i gräset och även regnat men regnsensorn har inte slagit till, kanske behövs mer regn? Finns det nåt man kan göra för att få den mer känslig för regn? Jag vill inte ha ut den när det är blött i gräset.
# klipparn har svårt att köra rakt. Den går alltid i en vid båge, framför allt om marken lutar lite. Är detta som det skall vara?
# vinglar väldigt mycket på slingan. Har mätt den till 270-280mA. Höjer jag så tycker jag att den vinglar mer. Normalt?
Jag tror att den rymmer vid blött gräs pga undermåliga däck i kombination med för snabb klippare. Den sladdar/glider över slingan. Var/hur fixar man bättre hjul!
efterlyser också långsammare gång när den går på slingan, tror det skulle rädda många rymningar och även reducerad motorspeed vid sväng när den vänder när den träffar slingan. Vid sådana vändningar så spinner min även på torrt gräs.
När jag har hittat min klippare i rabatterna så står den och spinner eller så har den spunnit tills batteriet dör. Efterlyser en funktion som stänger av motorerna och larmar om den inte fått träff på en slinga inom en viss tid (en tid man själv skall kunna ställa in men 5minuter är inte helt orimlig tycker jag?)
Om du fick din tidigt i höstas så är frågan vilka hjul du har hjälper lite vilken programvara du har både i main kort och display verka även väldigt konstigt att du har så låg signal på slingan är det inte 0.36 man ska ha
Jg har likadana som på bilden i inlägg #887. Slingans nivå var vad den var inställd på, har provat att skruva upp men det ger bara att den vinglar ännu mer Jag har fräst ner slingan ett par cm och har inte haft nån rymning i torrt.grymmeoffe skrev: