249 968 läst ·
1 367 svar
250k läst
1,4k svar
Tian chen s510
520ans?
Hej, min S510 dör när klippmotorn skall starta
. Felsöker lite, tar man loss kabel till drivkort och mäter ser man att huvud-PCB matar ut 28V till drivkortet för motorn precis som den ska. Kopplar man in den kabeln igen och tar bort kablar mellan drivkort och motor så lägger drivkortet ut 13 & 15 volt på de tjocka kablarna till motorn. Den kontakten går även att koppla in (men klippmotorn roterar ej) utan att S510 dör. Men när kontakten med 5 smala kablar (styrsignaler?) kopplas in till drivkortet så dör hela klipparen när den något senare försöker starta motorn. Tror ni drivkortet eller motorn är trasig? Vilka spänningar får ni ut från drivkortet?
Verkar som att motorn är problemet kan du inte köra den utan motorn inkopplad?
Den går att köra utan att kablarna till klippmotorn är inkopplad till drivkortet, och drivkortet till klippmotorn visar livstecken med diod som lyser m.m.
Men jag har inte så stor nytta av roboten utan fungerande klippmotor....
Har någon monterat isär klippmotorn?
Men jag har inte så stor nytta av roboten utan fungerande klippmotor....
Har någon monterat isär klippmotorn?
Själva motorn? Jag har bytt motor på min
Redigerat:
Vägleder gärna dig ....
Jag gjorde en lien test igår. Jag har en liten slänt där inte klipparen kan gå för när han går emot begränsningen så slirar den när den ska upp tillbaks. Jag tejpade på en dunk med vatten ca 4 kg längst bak i lyfthandtaget och det blev jattebra av det inte ett slirtag men den går på bakhjulen ibland, för långt moment. Men tyngre drivhjul skulle nog fungera. Är det någon som har viktat upp sina? Vill helst ha viktningen i hjulen för att inte lita på lagren. Tar tacksamt emot lider!
Janne
Janne
Janne har du testat S520 hjulen sägs att det ska hjälpa mina kommer i veckan
Jodå det har dom kompisen fick sin nya från hestra i början av veckan han hade nya hjul fram och bak det var så jag fick nys om dom
Bredare är dom lite grövre mönster samt helgjutna så dom ska vara tyngre
Har du dragit om kablarna inne i klipparen?tlsv skrev:
Det blir bättre, även kablarna till "laddpinnarna" måste förlängas.