249 968 läst ·
1 367 svar
250k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Hej. Jag ställer frågan här istället för i S520 tråden, eftersom jag nu förstår att det är mer eller mindre samma produkt.
Jag installerade min S520 under helgen. Har problem med att den vänder ut från den avgränsade slingan istället för innåt mot det avgränsande området då den kommer till en memory point. Detta resulterar i att den vänder mot en häck, vägg, buske, etc och står och slirar tills den stannar. Följdaktligen så kan jag inte schemalägga den, eftersom detta kräver åtiminstonde en memory point. Jag har provat följande: Programmera memorypointsen enl instruktionen, motsols. Samma fast medsols, samt att polvända slingan. emellan försöken har jag brytit huvudbrytaren på klipparen samt brytit strömmen på laddstationen. Alla försök leder dock till samma problem, dvs att klipparen svänger vänster, ut från slingan istället för höger inåt. Är det någon som har haft samma problem med S510 eller som vet vad det skulle kunna bero på?
Jag installerade min S520 under helgen. Har problem med att den vänder ut från den avgränsade slingan istället för innåt mot det avgränsande området då den kommer till en memory point. Detta resulterar i att den vänder mot en häck, vägg, buske, etc och står och slirar tills den stannar. Följdaktligen så kan jag inte schemalägga den, eftersom detta kräver åtiminstonde en memory point. Jag har provat följande: Programmera memorypointsen enl instruktionen, motsols. Samma fast medsols, samt att polvända slingan. emellan försöken har jag brytit huvudbrytaren på klipparen samt brytit strömmen på laddstationen. Alla försök leder dock till samma problem, dvs att klipparen svänger vänster, ut från slingan istället för höger inåt. Är det någon som har haft samma problem med S510 eller som vet vad det skulle kunna bero på?
Min första tanke polvänt slingan? När den ska till memory pointen går den rätt håll till memory pointen. Dvs går den ut från laddaren vänder 180 sedan går till memory pointen?
Den går alltid ut på slingan åt höger och följer den medsols. Den går alltid tillbaka medsols. Oavsett hur jag polvänder den. Den svänger alltid av till vänster, oavsett hur den är polvänd ...
som jag nämnde ovan så har jag ju provat lite olika alternativ angående polvändning samt vilket håll jag programmerar den åt
Redigerat:
Jaha, ska den svänga 180 grader. Min startar alltid medsols, dvs svänger 90 grader Om den skulle gå motsols till memory pointen så skulle ju vänstersväng vara mer logiskt.grymmeoffe skrev:
Kan ju vara att jag har dragit ut slingan som går medsols för långt isf. Ska prova att korta denna sträckan. Ville få in laddstationen helt under altanen (i ett hörn som bildas mellan en stenläggning och altanen) Denna sträcka får ju vara max 1 m enligt manualen, och jag ligger kanske något över.
power650 skrev:
Haha, det vore ju en bragd isf
Redigerat:
Hur har du lagt linan jämte laddstationen ? Enligt manualen om jag kom ihåg rätt ska man lägga en rektangel jämte laddstationen gör man den för lång så känner klipparen an den linan och går på där direkt förstår du mig ?
Har inte line on på. Dvs den skulle igentligen starta motsols då.power650 skrev:
Japp, det är det jag menar i inlägget ovan (#880). Ska prova när jag kommer hem, det känns som det mest troliga. Tackgrymmeoffe skrev:
Hur gick det?