Jag har båda. Började med LD-M, men min tomt lutade och var för lång för att det skulle bli bra.
I övrigt var och är LD-M en bra klippare.
Men min lutande tomt löser s510 bättre.

Skulle jag rekommendera en klippare till någon som har en plan tomt och
inte är intresserad av tekniken skulle det bli LD-M.

Men jag gillar men S510 skarpt.

Jag har en ganska okomplicerad gräsmatta utan lutningar, jag väljer mellan s510, LD-M och Gardena R70, Gardenan skulle kosta mig 9995kr LD-M ca 7000kr. Behöver råd.

Till syvende og sist så är det du som måste välja.
Det finns dock fler parametrar som vissa tar hänsyn till. T ex antal timmar de är ute. Har man barn hemma så kan det vara bra om den klipper fort. Ultraljud kan vara bra om det ofta är saker kvar på gräsmattan.

Jag har uppdaterat min klippare till mjukvara daterad 2014-03-17 och nu när jag ska köra med områden så backar den ut ur laddaren och genar över till slutet på begränsningskabeln och går runt och klipper kanten och tillbaka i laddstationen så går den ut och klipper områdena, ska det vara så? Jag häller på att bygga ett hus till klipparen och denna manöver kan den inte göra när huset är på plats. Den blev något bättre av att den bryter på Tryck/lyftbrytaren men nu kan han bryta mitt på gräsmattan utan den vidrör något??? Är det någon som varit ute för det?

510_2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det skall vara så att den kantklipper automatiskt, men avaktivera "line" i menyn så går den ut som vanligt. Du måste ha problem med microbrytarna när den hela tiden stannar. Hur mycket kan du lyfta den i fram innan du hör att microbrytarna aktiveras?

Hur tycker ni att uppdateringarna till klipparen fungerar?
Har nog provat de flesta uppdateringarna men tycker fortfarande att orginalprogramvaran funkar bäst.
De nya som aktiverar kompassen hela tiden gör att klipparen går sakta samt att den rycker hela tiden, och hos mig nästan halverar de batteritiden.

Håller med om det, ingen programvara är speciellt lyckad eller genomtänkt, den minst dåliga är originalprogramvaran. Och den klarar fortfarande inte lutningar trots att den aktiverar kompassen. Det behövs hårdvaruförändringar i form av hjulmotorer med större internt motstånd för att den ska kunna hålla kursen. Som det är nu klarar den inte att köra på tvären med rak kurs ens där det lutar 10-15%

Redigerat:
Provade nya programvaran nyss vilket skrot hur funkar er min vänder hej vilt dock funkar den rätt vettigt med 2013-11 programvaran enda jag felar är att den vänder för mycket

En bekant fick sin robot i dagarna den har s520 bakhjul och uppdaterade fram hjul mattsvart najs ;).... Någon av er andra som har dom gammla hjulen. som har samma rejäla glapp i framhjulen som mig?

Redigerat:
Jag är på g idag .... En fråga till vad hittar ni mars programvaran den jag provade var april

grymmeoffe skrev:
En bekant fick sin robot i dagarna den har s520 bakhjul och uppdaterade fram hjul mattsvart najs ;).... Någon av er andra som har dom gammla hjulen. som har samma rejäla glapp i framhjulen som mig?
Bytt mina framhjul, främst för att få mjukare gummi så den går tystare när den går på markplattorna. Hur verkar de nya framhjulen?
Vad menar du med att den vänder hej vilt, tyckte den vände ok men min klippare rycker så f...n med nyare programvara.
Jag har programvaran från mars fick den med programvaran för displayen. Pm mig så skickar jag den.
Skall nog köpa en klippdisk från HQ/Gardena och prova om det går tystare.

Hur byter du prog i displayen ? Säker på att ditt mainkort funkar som den ska min rycker inte så mycket

Precis som om den indikerar för något med jämna mellanrum o vänder utan anledning ... Jo dom nya framhjulen är mjuka istället

grymmeoffe skrev:
Hur byter du prog i displayen ? Säker på att ditt mainkort funkar som den ska min rycker inte så mycket
Mainkortet är nytt, samma betende med det gamla, men det är kanske något annat som stör kompassen, flyttat kablarna men utan resultat. Vet att när jag provade mars programvaran fick jag stänga av ultraljudssensorerna för den backade hela tiden, men april programvaran funkade för mig. Kanske blir fel ibland när man lägger in ny mjukvara.

Första testet utan knivar. :)

IMG_20140425_165919.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.