När kom senaste programvaruuppdatering? Har det hänt något sedan i oktober?
 
Vet att det finns en programuppdatering från mitten av mars, har inte provat den.
Men det skall komma en snart som inte gör 180graders vändningar när den träffar tråden.
 
Var kan man hitta den?
 
Provade den senaste mjukvaran och då gör den automatisk kantklippning av slingan om line är aktiverad. Är samma funktion som skall finnas på s520.
 
  • Gilla
tlsv
  • Laddar…
Hoppas verkligen att det blir en rejäl förbättring med den nya programvaran, de har ju trots allt haft ett halvår på sig. Som det är nu är klipparen i princip oanvändbar. Kompassen fungerar inte som den ska, den går inte rakt, kan inte hantera lutningar, ultraljudssensorerna löser ut av sig självt slumpmässigt, den tappar signalen vid körning utmed gränskabeln och rymmer med jämna mellanrum. Att köra som det är tänkt där den kör ut i olika zoner på förprogrammerade tider är bara att glömma, det är övervakad klippning som gäller.
 
Redigerat:
  • Gilla
janne67
  • Laddar…
Mjukvaran är daterad 17 mars i år. Vet dock inte vad som är nytt. Tråkigt att att den har problem med lutningar, har själv plan tomt. Ultraljudsenorer som löser ut går nog inte fixa med mjukvara, när löser de ut? Mina är ganska okänsliga måste vara stora hinder för att den skall reagera.
 
Dave R skrev:
Hoppas verkligen att det blir en rejäl förbättring med den nya programvaran, de har ju trots allt haft ett halvår på sig. Som det är nu är klipparen i princip oanvändbar. Kompassen fungerar inte som den ska, den går inte rakt, kan inte hantera lutningar, ultraljudssensorerna löser ut av sig självt slumpmässigt, den tappar signalen vid körning utmed gränskabeln och rymmer med jämna mellanrum. Att köra som det är tänkt där den kör ut i olika zoner på förprogrammerade tider är bara att glömma, det är övervakad klippning som gäller.
Känner inte igen mig i alla dessa problem.
Min går rakt, ultraljuddsensorerna gör det dom skall (även om jag inte gillar det), och jag känner inte igen det andra heller.
Individproblem? Inte ägaren alltså ...
 
DaveR du och jag har nog fått två "bröder" har nog lagt ner mer tid på att springa efter robotklipparen är när vi klippte med "Klippon" för hand. för utom samma fel som din så går min baklänges hem på tråden och nu står den helt stilla i laddaren. Den fick för sig att sluta klippa en kväll den bara stannade mitt på gräsmattan efter det så ställde jag den i laddaren och där står den nu och vägrar starta.
 
Redigerat:
eleson skrev:
Känner inte igen mig i alla dessa problem.
Min går rakt, ultraljuddsensorerna gör det dom skall (även om jag inte gillar det), och jag känner inte igen det andra heller.
Individproblem? Inte ägaren alltså ...
Har bytt det mesta inuti klipparen och det har inte blivit någon skillnad. Min erfarenhet är att det hänger väldigt mycket på programvaran i kombination med hur tomten ser ut.
 
HQ har ju 20 års försprång på mjukvaran, det märks onekligen ibland.
 
Installerade nytt moderkort idag, inga rymningar eller ryckig gång efter det:)
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
Så vad säger ni som har denna klippare, är den värd sina dryga 6000kr?
 
Om den fungerar felfritt så är den oerhört prisvärd.
Och det gör de flesta säkert.
Men den är lite "Kina kvalite" över den.

Om du köper den så se det delvis som ett projekt, och var beredd på att det inte är en HQ för 30 papp.
 
Jag jämför denna med Worx Landroid M, jag har inte så stor tomt så att den klarar 2600m3 är inte så viktigt. Jag vill hellre att den funkar bra och bekymmersfritt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.