250 007 läst ·
1 367 svar
250k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Hoppas verkligen att det blir en rejäl förbättring med den nya programvaran, de har ju trots allt haft ett halvår på sig. Som det är nu är klipparen i princip oanvändbar. Kompassen fungerar inte som den ska, den går inte rakt, kan inte hantera lutningar, ultraljudssensorerna löser ut av sig självt slumpmässigt, den tappar signalen vid körning utmed gränskabeln och rymmer med jämna mellanrum. Att köra som det är tänkt där den kör ut i olika zoner på förprogrammerade tider är bara att glömma, det är övervakad klippning som gäller.
Redigerat:
Mjukvaran är daterad 17 mars i år. Vet dock inte vad som är nytt. Tråkigt att att den har problem med lutningar, har själv plan tomt. Ultraljudsenorer som löser ut går nog inte fixa med mjukvara, när löser de ut? Mina är ganska okänsliga måste vara stora hinder för att den skall reagera.
Känner inte igen mig i alla dessa problem.Dave R skrev:Hoppas verkligen att det blir en rejäl förbättring med den nya programvaran, de har ju trots allt haft ett halvår på sig. Som det är nu är klipparen i princip oanvändbar. Kompassen fungerar inte som den ska, den går inte rakt, kan inte hantera lutningar, ultraljudssensorerna löser ut av sig självt slumpmässigt, den tappar signalen vid körning utmed gränskabeln och rymmer med jämna mellanrum. Att köra som det är tänkt där den kör ut i olika zoner på förprogrammerade tider är bara att glömma, det är övervakad klippning som gäller.
Min går rakt, ultraljuddsensorerna gör det dom skall (även om jag inte gillar det), och jag känner inte igen det andra heller.
Individproblem? Inte ägaren alltså ...
DaveR du och jag har nog fått två "bröder" har nog lagt ner mer tid på att springa efter robotklipparen är när vi klippte med "Klippon" för hand. för utom samma fel som din så går min baklänges hem på tråden och nu står den helt stilla i laddaren. Den fick för sig att sluta klippa en kväll den bara stannade mitt på gräsmattan efter det så ställde jag den i laddaren och där står den nu och vägrar starta.
Redigerat:
Har bytt det mesta inuti klipparen och det har inte blivit någon skillnad. Min erfarenhet är att det hänger väldigt mycket på programvaran i kombination med hur tomten ser ut.eleson skrev: