Låter bra. Har inte testat den ännu. Vad har du för däck nu?

Original.

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
eleson skrev:
En liten avrapportering innan snön lägger sig. :-)
Har laddat in senaste programvaran och gillar den. Möjligen går klipparen lite långsammare, men den går tillräckligt rakt och den har inte slirat eller fastnat ännu. Överlag så är den nu i skick att vinterförvaras.
Kan inte hålla med om det, upplever många buggar med ul-sensorer (byter riktning efter någon/några meter trots att det inte finns ngt hinder) och vid hemgång (vet inte vilket håll som är hem, kör utanför gränstråden och fortsätter ut i skogen/ut för ett stup etc. istället för att stanna vid den), har även erfarit att den "fastnat" körande i en cirkel med ca 2 m i diameter. Kineserna har väldigt mycket att jobba med under vintern.

Har nu testat 1011 programvaran. Tycker att den är ganska lik 0927. Den går rakare i sluttning utan de ryck som fanns i förra varianten. Den går sakta och fint utför och hinner stanna vid linan i alla mina backar. Den har en del problem i trånga gränder där den håller på väldigt länge innan den hittar ut. Den bör lära sig att det är smalt efter ett par kantträffar och då vrida lite mindre för att hitta ut igen. Jag har lite problem vid avsmalningar mellan areor. Om man har 50 cm i hålet så sticker den in nosen och sedan vrider från sida till sida, backar och plötsligt är den utanför kanttråden.
Jag har även testat grovt cykeldäck på hjulen, men tycker inte det var bättre än sexkantskruvarna som jag dubbat med tidigare. Hoppas Veikko och TianChen kan få till lite bättre grejer över vintern. Jag tänker aldrig mer spendera så här mycket tid på gräsklippning. Nu får det vara nog tills i vår. Vi hörs

Har hört att knivdisken till s520 ska passa s510 vilket ska resultera i lägre ljud kanske
en baggatell men hade varit trevligt att få ner ljud nivån lite till

grymmeoffe skrev:
Har hört att knivdisken till s520 ska passa s510 vilket ska resultera i lägre ljud kanske
en baggatell men hade varit trevligt att få ner ljud nivån lite till
Har också sett detta såg även att s520 klippmotor varvar 3000rpm medans s510 3400rpm.
Skall nog prova ändå.

Börjar dra ihop sig till att barnvakta klipparen igen. Kommer börja med att se om allt funkar efter att ha legat i ide innan jag mickar något.

Har det hänt något under vintern? Finns det ny programvara, nya hjul eller något annat bra som gör att man kan få ner tiden man spenderar på gräsklippning? Kanske t.o.m mindre tid än innan robotens tid.

Om jag fick önska så skulle jag vilja ha ny SW där man kan ställa in UL sensorerna i ytterligare ett läge, "sakta in - men stanna inte" , så slipper man 'tjuvvändningarna' och de grova krockarna.

Någon som provat byta programvara i roboten genom win7? Får inte det till att lira

grymmeoffe skrev:
Någon som provat byta programvara i roboten genom win7? Får inte det till att lira
Har bara använt win7 prof. Funkar fint

Installerar drivisarna men hittar ingen comport i programmet några tips?

grymmeoffe skrev:
Installerar drivisarna men hittar ingen comport i programmet några tips?
Skall hämta datorn i bilen så kanske jag hinner titta på det ikväll, kommer knappt ihåg hur det såg ut ;-)

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
uppskattas =)

Ingen nyare programvara för i år?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.