250 063 läst ·
1 367 svar
250k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Kan inte hålla med om det, upplever många buggar med ul-sensorer (byter riktning efter någon/några meter trots att det inte finns ngt hinder) och vid hemgång (vet inte vilket håll som är hem, kör utanför gränstråden och fortsätter ut i skogen/ut för ett stup etc. istället för att stanna vid den), har även erfarit att den "fastnat" körande i en cirkel med ca 2 m i diameter. Kineserna har väldigt mycket att jobba med under vintern.eleson skrev:
Har nu testat 1011 programvaran. Tycker att den är ganska lik 0927. Den går rakare i sluttning utan de ryck som fanns i förra varianten. Den går sakta och fint utför och hinner stanna vid linan i alla mina backar. Den har en del problem i trånga gränder där den håller på väldigt länge innan den hittar ut. Den bör lära sig att det är smalt efter ett par kantträffar och då vrida lite mindre för att hitta ut igen. Jag har lite problem vid avsmalningar mellan areor. Om man har 50 cm i hålet så sticker den in nosen och sedan vrider från sida till sida, backar och plötsligt är den utanför kanttråden.
Jag har även testat grovt cykeldäck på hjulen, men tycker inte det var bättre än sexkantskruvarna som jag dubbat med tidigare. Hoppas Veikko och TianChen kan få till lite bättre grejer över vintern. Jag tänker aldrig mer spendera så här mycket tid på gräsklippning. Nu får det vara nog tills i vår. Vi hörs
Jag har även testat grovt cykeldäck på hjulen, men tycker inte det var bättre än sexkantskruvarna som jag dubbat med tidigare. Hoppas Veikko och TianChen kan få till lite bättre grejer över vintern. Jag tänker aldrig mer spendera så här mycket tid på gräsklippning. Nu får det vara nog tills i vår. Vi hörs
Har hört att knivdisken till s520 ska passa s510 vilket ska resultera i lägre ljud kanske
en baggatell men hade varit trevligt att få ner ljud nivån lite till
en baggatell men hade varit trevligt att få ner ljud nivån lite till
Någon som provat byta programvara i roboten genom win7? Får inte det till att lira
Installerar drivisarna men hittar ingen comport i programmet några tips?
uppskattas =)
Ingen nyare programvara för i år?