Dra ur strömsladden till laddaren och lossa även kontakten i ladd stationen. Så fick jag göra för att återställa efter att area sättning är gjord. Kolla att hemma symbolen lyser efter detta.

Är det någon som provat senaste programvaran 0927? Funkar den med gränskabeln liggande i en sluttning? Funkar den i en trång gränd?
Jag har uppdaterat men kommer inte till landet/gräsmattan för provkörning innan Lördag.

HL1 skrev:
Är det någon som provat senaste programvaran 0927? Funkar den med gränskabeln liggande i en sluttning? Funkar den i en trång gränd?
Jag har uppdaterat men kommer inte till landet/gräsmattan för provkörning innan Lördag.
Det har blivit bättre, men skulle fortfarande svara nej på båda frågorna. Klipparen kan inte backa så mycket som den gör nu utan att risken för smitning i trånga utrymmen ska vara överhängande, iaf inte så länge allt annat är lika. Om risken för smitning ska minimeras under rådande förutsättningar så måste avståndet den backar också minimeras. Kombinationen backa och vända samtidigt är heller ingen höjdare med nuvarande hjul iaf, den halkar mest omkring när den ska backa och vända upp för en sluttning.

Sedan har kursstabiliteten i sluttning blivit bättre (de många korrigeringarna gör att klipparen skakar), men klipparen hinner åka 0,2-0,3 meter innan funktionen aktiveras och det räcker för att den ska hamna på gränstråden ganska omgående igen.

Hm, det låter inte så bra.

Hej,
Har testat mjukvaran 0927 lite i helgen. Här är mina observationer.
Den funkar mycket bättre i sluttningarna. Den kör långsammare nedför och lyckas då backa tillräckligt för att hålla sig innanför kanttråden i backen. Men som Dave R så medför det samtidigt att den backar för långt där det är smala trånga utrymmen. Den går även ganska rakt tvärs uppför sluttningar men faller lite innan den börjar korrigera. Den går ryckigt eftersom den korrigerar hela tiden. En mindre bra grej är att den vänder 180 grader nästan varje gång. När den hittat in i en trång gränd och börjar på detta sätt så kommer den inte ut igen eftersom den bara går fram och tillbaka. Vore fint om den kanske varannan gång bara vrider 80 grader eller så, så bör den hitta ut igen.
En annan possitiv sak är att den nu slutar för dagen efter att ha kört sitt pass på en area. Tidigare gick min alltid ut på area 1 trots att tiden var slut för dagen. Så jag tycker att det mesta är klart bättre, men kan finjusteras lite till.

• Gilla
janne67
  • Laddar…
Fridens alla S510 fantaster!!

Denna vecka kommer en helt ny mjukvara från Tianchen till mig. Den lägger in nya funktioner även in i displayen så vi kan ändra efter våra behov hur våra tomter ser ut.

När den träffar tråden så backar den inte mer än 60 cm i små steg innan den vänder stokastiskt mellan 30-120 grader. Kalibrering cirkel efter start är minskad till diameter max 1 meter. Känsligheten att känna tråden är förbättrad så den inte rymmer alls, stannar distink så fort den träffar tråden.

Nya hjul kommer till mig för testing, jag har självpreparerat fantastiska hjul som int slirar något av dubbade cykeldäck och bundit fast med buntband, tipsat Tianchen om dessa och de undersöker möjligheten att börja tillverka sådana.
//Veikko

• Gilla
fsn och 2 till
  • Laddar…
jag har provat veikkos tips med att 'klä' hjulen med grovt mönstrade cykeldäck och det har fungerat fantastiskt bra faktiskt! Från att klipparen har haft problem i stort sett varje hemfärd längs linan och stannat och slirat så har den nu gått obehindrat två dagar. Jag köpte mitt däck på Jula, de hade inget dubbat inne så jag jag tog ett vanligt, grovt mönstrat för 59kr. Ett däck räcker för att klä bägge hjulen, så det är billigt och bra om/när de slitits ut.

Någon som provat den nya programvaran som man kan göra egna inställningar i menyn?
Är själv inte hemma så kan inte prova den.

Hörde att det inte finns några nya inställningar ännu. Bara förbättrade egenskaper. Nya menyn kommer troligen först till våren.
Har inte testat själv ännu. Jag skulle också gärna höra från någon som kör med areor och har sluttningar som testat 1009 programmet.

Har kört 1009 men får kanttråden av som felmeddelande.. Men det finns en daterad till 1011 som skall fungera.

Har kört senaste programvaran några dagar och upplever ingen direkt skillnad på det hela taget. Den beter sig lite annorlunda men resultatet är detsamma i slutändan. Att backa och svänga samtidigt är ingen hit, blir för hög hastighet på hjulen och klipparen halkar omkring.

Min klipper inte längre :(

Menyerna fungerar, inga felmeedelandet vad jag kan se.
Men när jag gör auto-> start så händer inget. Ursprungsmenyn kommer tillbaka direkt.
Samma om jag provar Home. Ett pip att den konfirmerat tryckningen, that's it.

Några ideer?

För mig har det blivit så efter att jag satt släpppunkter för Areor. Lösningen var att dra ur kontakten både från väggen och i laddstationen. Då blir allt nollställt och sedan funkade det för mig.

• Gilla
eleson
  • Laddar…
Då testar jag det också :-)

En liten avrapportering innan snön lägger sig. :-)
Har laddat in senaste programvaran och gillar den. Möjligen går klipparen lite långsammare, men den går tillräckligt rakt och den har inte slirat eller fastnat ännu. Överlag så är den nu i skick att vinterförvaras.

• Gilla
jermal och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.