grymmeoffe skrev:
uppskattas =)
Nu är datorn igång...

Hittar datorn inte modemet i klipparen?

Hade själv det problemet, då hade kabeln från undersidan av klippare lossnat på moderkortet.

Har inte sett någon ny programvara för året, däremot har s520 fått några nya inställningar så vi får hoppas det dyker upp ny programvara snart.

// Henrik
 
Förstår vad du menar men vilken kabel är det?
 
grymmeoffe skrev:
Förstår vad du menar men vilken kabel är det?
På moderkortet finns det en microusb kontakt, sedan är det bara som en förlängningskabel till undersidan på klipparen.
 
Från Micro usb finns inget på min klippare .. Jag har själv monterat ett kapslat usb uttag på sidan av maskinen
 
grymmeoffe skrev:
Från Micro usb finns inget på min klippare .. Jag har själv monterat ett kapslat usb uttag på sidan av maskinen
Ok där ser man..
Men hittar datorn klipparen, dyker den upp i enhetshanteraren?
 
Drivrutiner saknas ?
 
Nu hostade det igång bytte dator .... Första iakttagelsen är att jag tycker fortfarande den sicksackar lite framåt dock så har hastigheten gått ner en del
 
grymmeoffe skrev:
Nu hostade det igång bytte dator .... Första iakttagelsen är att jag tycker fortfarande den sicksackar lite framåt dock så har hastigheten gått ner en del
:-) bra att det löste sig.
Vad för programversion prövar du?
 
Den som ska vara den senaste... Veikko nån nyare programvara på g?
 
Någon som vet om hjulen till tc158n passar s510? Tänkte om piggarna fick bra fäste
 
S520 påstår sig ha tyngre hjul för bättre grepp.
 
Har nån haft ute o kört ännu? Testade i helgen efter vintern, lite problem att den har gått över tråden 2 ggr o stått o stampat i häcken. Testat strömstyrkan o den är ok. Inte haft det problemet tidigare. Nån som har nån idé vad man kan testa. Hur testar man dålig signal i slingan?
 
Slingan sänder i ena ändan, och tar emot/verifierar signalen i andra, så den 'borde' vara okey.
Annars, ett oscilloskop, och mät mellan inkommande och utgående slinga.
Saknar du ett scope :) Leta på DSO "nano" på Ebay uk.
 
tlsv skrev:
Har nån haft ute o kört ännu? Testade i helgen efter vintern, lite problem att den har gått över tråden 2 ggr o stått o stampat i häcken. Testat strömstyrkan o den är ok. Inte haft det problemet tidigare. Nån som har nån idé vad man kan testa. Hur testar man dålig signal i slingan?
När du testade strömstyrkan mätte du med slingan inkopplad?
Har själv problem, rätt strömstyrka med 20meter kabel men för svag vid 200m så jag fick justera upp styrkan.
 
Hur mycket justerade du upp till ? Jag råkade ut för något ... Bytte main kort efter ett jobbigt slut på förra säsongen gått som en drömm i 2 veckor till.... Min sambo var ute o grejade på tomten. Hon lade ifrån sig ett par låga plastburkar och lite annat skrot roboten gick på det .... Redan samma dag så började problemen roboten stod död vid linan och hade tappat tiderna ... Sedan drog jag igång den gick bra till den skulle hem då stod den och vaggade fram och tillbaka på linan suck. idag efter jobbet släppte jag ut den en stund senare hittade jag den fast kilad i grannens häst hage är det som jag befarar att mainkortet pajade vid överbelastningen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.