390 038 läst ·
1 150 svar
390k läst
1,2k svar
Thermopool 3x6 på en månad
Jag tittade igenom dina bilder från hela byggnationen och det enda jag skulle korrigera är att lägga in längsgående armeringsjärn under kanten som poolväggen gjuts på. Sen att jag lägger första varvet thermoblocken i den fortfarande lite blöta betongen och direkt därefter trär ner de vertikala armeringsjärnen i betongen genom blocken, är för att göra det enklare och snabbare. Det kräver bara att man mätt in noga var i formen man satt skruvarna till snöret för linjen.Katarsis skrev:
Inspekterar husbygget.
Jag har svårt att släppa kontrollen till andra men var heller inte beredd på att lägga två år på att bygga huset själv.
Nu blir jag istället den jobbiga kunden som påtalar att de spegelvänt hjärtväggarna vid stomresningen.
Jag har svårt att släppa kontrollen till andra men var heller inte beredd på att lägga två år på att bygga huset själv.
Nu blir jag istället den jobbiga kunden som påtalar att de spegelvänt hjärtväggarna vid stomresningen.
Uppenbarligen behövdes det en kunnig beställare!! En jobbig kund hade ju korrigerat dem när det var klart….Katarsis skrev:
Inflyttade i nya huset. Håller på och förhandlar lite med några olika poolsäljare. Lutar åt att beställa från Poolbutiken. Någon som har erfarenhet av dem?
Bjuder på lite bilder på en del av det som jag byggde själv i huset.
Bjuder på lite bilder på en del av det som jag byggde själv i huset.
Klicka här för att svara