Z ZaxxeN skrev:
Ja precis, nu gör den varmvatten, och symbolen med kran tändes.
Nu är det inte så kallt ute så ditt rumvärde har du stält ner till 20 istället för 22? och A2 ställt upp till -600?för det kan vara en orsak till din höga förbrukning när A2 var på -100 fick den stötta med el-patron ofta för det var inget bra värde om ditt rumvärde var så högt ställt som 22.

V växelventil skrev:
Nu är det inte så kallt ute så ditt rumvärde har du stält ner till 20 istället för 22? och A2 ställt upp till -600?för det kan vara en orsak till din höga förbrukning när A2 var på -100 fick den stötta med el-patron ofta för det var inget bra värde om ditt rumvärde var så högt ställt som 22.
Nja, har ställt den på 21c. A2 är på 600. Har inte sett någon skillnad i förbrukning sen jag ändrade det.

Z ZaxxeN skrev:
Nja, har ställt den på 21c. A2 är på 600. Har inte sett någon skillnad i förbrukning sen jag ändrade det.
Japp om du klara dig på rum 20 så kör på det och skulle du forfarande ha för varmt på övervåningen så kanske du måste ofördela värme till undevåningen(justera flödet) för som det ser ut nu på graferna ser det okej ut mot den grafen du visade tidigare.
Här kan du se att den gjorde 3st varmvattenkörnigar tätt på varandra men kanske tappade mycket varmvatten just då?

• Graf på skärm som visar temperaturdata för rumsuppvärmning, med fluktuerande linjer som indikerar värmefördelning över tid. Texten "FRÅNLEDNING" syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ja, kanske.. Kan inte svara på det,
V växelventil skrev:
Japp om klara du dig på rum 20 så kör på det och skulle du forfarande ha för varmt på övervåningen så kanske du måste ofördela värme till undevåningen(justera flödet) för som det ser ut nu på graferna ser det okej ut mot den grafen du visade tidigare.
Här kan du se att den gjorde 3st varmvattenkörnigar tätt på varandra men kanske tappade mycket varmvatten just då?
Kan inte svara på det, riktigt. Min sambo kan ju ha duschat eller något sånt. Men om vi ska tro att 60M på grafen är 60 minuter, så innebär det att den kör varmvatten 10 gånger på en timme?

Om vi startar värmen på övervåningen igen, så kan jag med säkerhet säga att det kommer vara 20c nere och ca 30c uppe.

På tal om filter. Jag hittar inget som riktigt liknar det, eventuellt sista bilden?

• En svartisolerad rörböj med ventil bredvid två kopparrör mot en vit vägg nära ett dammigt fönster.
    Skapa konto
  • Ventil eller rördel vid ett fönster, delvis täckt av isolering.
    Skapa konto
  • Gammal ventil med rött handtag och svart rör mot fläckig vägg i källare eller underhållsutrymme.
    Skapa konto
Z ZaxxeN skrev:
Ja, kanske.. Kan inte svara på det,

Kan inte svara på det, riktigt. Min sambo kan ju ha duschat eller något sånt. Men om vi ska tro att 60M på grafen är 60 minuter, så innebär det att den kör varmvatten 10 gånger på en timme?

Om vi startar värmen på övervåningen igen, så kan jag med säkerhet säga att det kommer vara 20c nere och ca 30c uppe.
Fel av mig, sätter jag loggtid på 7 ser jag 12h och då ser det rimligt ut.

• Display på värmepanna visar en graf för framledningstemperatur med varierande värden mellan 40 och 56 grader, omgiven av röda knappar.
    Skapa konto
Z ZaxxeN skrev:
Du ser om du trycker på plusknappen så ser du tiden på klockan.4 timmar och 33 minuter på loggtid 3.kör du för långt så backar du med minusknappen.

• Digital display visar en graf med tiden 4 timmar och 33 minuter.
    Skapa konto
Hur ser det ut med köldbärarvätska?Har du ett plastkärl eller rött plåtkärl?

Z ZaxxeN skrev:
Något annat drar effekt. Värmepumpen förbrukar ca 4kW när den är igång. Men går den konstant så stämmer det bra med 80kWh.
Men frågan är vart all energi tar vägen.
Alternativt så är kompressorn slut.
Det brukar höras då det skramlar och låter ganska rejält om den då.
En frisk kompressor går ganska tyst och lite ”dämpat”
Men samtidigt så suger den ur ganska mycket energi ur brinen.

Z ZaxxeN skrev:
Japp stämmer bra med 12 timmar.Kolla hur nivån på köldbärarsidan i kärlet och sedan ska du testa en sak innan du gör rent smutsfiltret.Du skrev tidigare att din cirkulationspump gick på läge 3 vad är det för cirkulationspump wilo eller?

• Cirkulationspump av märket Wilo, gammal modell, med tekniska specifikationer synliga på pumpens framsida.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.