Moving
SueCia skrev:
13,7.

Men jag blev nästan förbannad när de frågar hur ofta man gymmar osv. Precis som att det är miljöförstörande. Blä
Den missade jag men räknas nog som ett plus.

Moving
KnockOnWood skrev:
Trams!
Hurdå?

Moving
Tallguy196 skrev:
Jag är ingen bra människa...... :confused:
Testet är en läxa :)

• Gilla
Tallguy196
  • Laddar…
Moving
Jonas_81 skrev:
Tydligen e jobb knappa 4 mil till jobbet inte så bra....
Jo med elbil.

Jag låg på 17,6 men skulle man verkligen tänka till på alla svarsalternativ så hade det blivit högre. För nu tog jag inte med gymmet eftersom det betalar jag inte själv och så vidare

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Moving
MathiasS skrev:
Om miljömupparna slutade blockera kringfartslederna skulle jag göra av med 0,4liter mindre bensin varje dag till och från jobbet.
Hur gör dom det och är det bättre på E.-leden med avgifter?

Moving
Mikael_L skrev:
Tja, nog tycker jag att jag försöker leva resurssnålt, och t.ex. flyger nästan aldrig.
Men kom på 9.2 ändå. :o
Husvärme och bil/ar?

Y
13... Blir provocerad av att dom undviker de nöjen som miljöaktivisterna själva nyttjar såsom vin/alkohol, vegetariskt med mera - då går det bra att blunda.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
7,2.

Testet är ju inte vetenskapligt för fem öre. Jag prövade att ändra bränslet på bilen från bensin till el så minskade utsläppen för resor från 2,4 till 0,9.
Elen måste väl produceras också? Först producera el delvis med kolkraft, köra ut det i nätet med spänningsförluster som resultat, ladda batterierna med 40% energiförluster, köra elbil i minusgrader med ytterligare 40% energiförluster. Hur fan man på det viset får ner utsläppen med över 62 procent gentemot en förbränningsmotor förblir för mig en gåta.

Det går inte att ta klimatalarmisterna på allvar när miljömupparna sitter och hittar på en massa skit utan någon som helst vetenskaplig förankring.

KoW hittade rätt ord för testet, Trams!

• Gilla
kontorsråttan och 3 till
  • Laddar…
33, varav flyg utgör 29...

Svenskarna kommer rädda världen! Undra om någon annan fattar vilket hästjobb vi lägger ner :(

• Gilla
Blwrgrl
  • Laddar…
Moving
Lutte skrev:
Jag låg på 17,6 men skulle man verkligen tänka till på alla svarsalternativ så hade det blivit högre. För nu tog jag inte med gymmet eftersom det betalar jag inte själv och så vidare
Jag betalar inte allt själv men tar med min andel.

Moving
Yrrol skrev:
13... Blir provocerad av att dom undviker de nöjen som miljöaktivisterna själva nyttjar såsom vin/alkohol, vegetariskt med mera - då går det bra att blunda.
Jag har aldrig sett att det är stora klimatbovar.

Moving
Finndjävel skrev:
7,2.

Testet är ju inte vetenskapligt för fem öre. Jag prövade att ändra bränslet på bilen från bensin till el så minskade utsläppen för resor från 2,4 till 0,9.
Elen måste väl produceras också? Först producera el delvis med kolkraft, köra ut det i nätet med spänningsförluster som resultat, ladda batterierna med 40% energiförluster, köra elbil i minusgrader med ytterligare 40% energiförluster. Hur fan man på det viset får ner utsläppen med över 62 procent gentemot en förbränningsmotor förblir för mig en gåta.

Det går inte att ta klimatalarmisterna på allvar när miljömupparna sitter och hittar på en massa skit utan någon som helst vetenskaplig förankring.

KoW hittade rätt ord för testet, Trams!
Vi har bara 10% kol i vår energimix och den är på väg bort. Trafiken står för 16% och flyget 5-6% klimatpåverkan, kornas Metangas kommer jag inte ihåg etc.

Moving
redarn skrev:
33, varav flyg utgör 29...
Tänk på Klimakompensation?

Då sätter jag det på 0 flygresor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.