22 616 läst ·
58 svar
23k läst
58 svar
Test hörselskydd med radio/Bluetooth
Sida 1 av 4
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Byggahus.se testade 10 hörselskydd med inbyggd radio och möjlighet att koppla in extern ljudkälla såsom mobilen via Bluetooth eller kabel.
Du kan läsa artikeln här: Test hörselskydd med radio/Bluetooth
Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
Du kan läsa artikeln här: Test hörselskydd med radio/Bluetooth
Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
"Det lättaste hörselskyddet var Gard HP 45K som väger 326 g, den tyngsta var 3M Peltor WS Alert XP som med sina 450 g väger över 2 hg mer."
Ehm. Jaha.
Ehm. Jaha.
Administrator
· Skåne
· 8 352 inlägg
Då har du nog inte läst ordentligt.
"Vi kan börja med att konstatera att hörselskyddens passform är viktig, faktiskt viktigare än alla tjusiga finesser. Är det inte skönt att ha dem på kommer du ändå inte att använda dem."
"Vi kan börja med att konstatera att hörselskyddens passform är viktig, faktiskt viktigare än alla tjusiga finesser. Är det inte skönt att ha dem på kommer du ändå inte att använda dem."
Synd att ni missade testa clas ohlssons variant, som flera här på forumet har angett som ett bra budgetalternativ
2748:- ink frakt va det billigaste jag hitta. https://www.proffsmagasinet.se/skyd...alert-xp-horselskydd-bluetooth-med-hjassbygel
Administrator
· Skåne
· 8 352 inlägg
Intressant test!
Förutom Clas Olssons BT-lurar (som jag redan testat själv och lämnat åter) så saknade jag Zeklers BT-lurar. Jag har Zeklers radiolurar som jag ör nöjd med men funderar på att uppgradera till BT.
Det hade varit intressant med en uppföljande test gällande BT och hur de funkar med olika mobiler. Jag har hört att Peltor hade problem med anslutningen till antingen Android eller om det var Iphone. Eller detta bar kanske bara ett illasinnat rykte eller löst nu?
Förutom Clas Olssons BT-lurar (som jag redan testat själv och lämnat åter) så saknade jag Zeklers BT-lurar. Jag har Zeklers radiolurar som jag ör nöjd med men funderar på att uppgradera till BT.
Det hade varit intressant med en uppföljande test gällande BT och hur de funkar med olika mobiler. Jag har hört att Peltor hade problem med anslutningen till antingen Android eller om det var Iphone. Eller detta bar kanske bara ett illasinnat rykte eller löst nu?