15 204 läst ·
19 svar
15k läst
19 svar
TEST: Häcksax - vilken är bäst?
Köpte testvinnaren men blev riktigt besviken.
Har en gammal Bosch med sladd som jag tänkte byta ut men den få nog vara kvar.
Två saker jag reagerar på.
Skotten jag klipper är inte ens en cm men ändå ser det nästan ut som den tuggar av dem. Inga fina snittytor.
Sedan klipper den inte längst ut. Vet inte hur jag ska beskriva det men knivarna går inte mot yttersta mothållet så därför, när man sveper, så fastnar den hela tiden och det blir helt omöjligt att klippa.
Ingen annan som märkt av det problemet?
Har en gammal Bosch med sladd som jag tänkte byta ut men den få nog vara kvar.
Två saker jag reagerar på.
Skotten jag klipper är inte ens en cm men ändå ser det nästan ut som den tuggar av dem. Inga fina snittytor.
Sedan klipper den inte längst ut. Vet inte hur jag ska beskriva det men knivarna går inte mot yttersta mothållet så därför, när man sveper, så fastnar den hela tiden och det blir helt omöjligt att klippa.
Ingen annan som märkt av det problemet?
Köpte en Makita stånghäcksax förra året. Har en hög och djup dubbelhäck att klippa. Har tidigare stått på stege. Rangligt och skitjobbigt. Nu är det säkrare och går snabbare.
18 V, 4 Ah. Batteriet håller bra.
Kände på Ryobi och Einhell när jag letade. Båda hade sämre balans med mer vikt uppe vid svärdet. Kan tänka Bilteman är liknande.
stånghäcksaxar blir såklart tyngre men samtidigt håller man dem nära kroppen även på en hög häck, där man är starkare än högt upp med utsträckta armar.
Kände på Ryobi och Einhell när jag letade. Båda hade sämre balans med mer vikt uppe vid svärdet. Kan tänka Bilteman är liknande.
stånghäcksaxar blir såklart tyngre men samtidigt håller man dem nära kroppen även på en hög häck, där man är starkare än högt upp med utsträckta armar.
Ja det är min erfarenhet.. hade inte köpt Våran Ryobi stångsax om jag inte haft batterier i samma serie sedan innan...T Telefu skrev:Köpte en Makita stånghäcksax förra året. Har en hög och djup dubbelhäck att klippa. Har tidigare stått på stege. Rangligt och skitjobbigt. Nu är det säkrare och går snabbare.
Klicka här för att svara