Är det bara jag som reagerar på att Snickers byxorna fick plus på att man tar i och ur knäskydden från ovansidan?
Blir inte det bara en allmän skitsamlare som gör att man får skräp under knäna?

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Är det bara jag som reagerar på att Snickers byxorna fick plus på att man tar i och ur knäskydden från ovansidan?
Tänkte samma sida, en del har fickor från sidan med dragkedja

N
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Dom Snickers jag haft så har det varit bra lock över så har inte haft något problem med det.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Töjbara (stretch på engelska) byxor går bort då de åker ner när man använder fickorna.
För de som även utför heta arbeten så är det endast ren bomull som gäller då syntet inte klara heta arbeten.
Arbetsbyxor är även skydd så välj byxor efter de arbeten/uppgifter du ska utföra.

Använder endast arbetsbyxor av ren bomull men tycker kvaliteten på tyg, sömmar och hällor (bälteshållare) var betydligt bättre för 25år sedan.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Töjbara (stretch på engelska) byxor går bort då de åker ner när man använder fickorna.
För de som även utför heta arbeten så är det endast ren bomull som gäller då syntet inte klara heta arbeten.
Arbetsbyxor är även skydd så välj byxor efter de arbeten/uppgifter du ska utföra.

Använder endast arbetsbyxor av ren bomull men tycker kvaliteten på tyg, sömmar och hällor (bälteshållare) var betydligt bättre för 25år sedan.
Heta jobb så är aramid överlägset. Annars är ju stretch grymt skönt, speciellt om det är lite tåligt som t.ex. Stretch-Corodura

F
Rabbithole Rabbithole skrev:
Heta jobb så är aramid överlägset. Annars är ju stretch grymt skönt, speciellt om det är lite tåligt som t.ex. Stretch-Corodura
Varför krångla till det, bättre att bara kalla det Nomex. Det är fö en polyamid i grunden. Och jag håller med föregående skribent, har man ett lager tyg så är det en tät bomull som gäller.

F fsn skrev:
Varför krångla till det, bättre att bara kalla det Nomex. Det är fö en polyamid i grunden. Och jag håller med föregående skribent, har man ett lager tyg så är det en tät bomull som gäller.
Jag har ett par byxor med kevlar/bomull/stretch invävt i samma lager. Slitstarkt och isolerande men stretchdelen duger nog inte för heta arbeten.

F
Rabbithole Rabbithole skrev:
Jag har ett par byxor med kevlar/bomull/stretch invävt i samma lager. Slitstarkt och isolerande men stretchdelen duger nog inte för heta arbeten.
Kevlar är inte heller optimalt, det är skillnad på aramid och aramid…. para och meta. Det är meta PA som är det som används i racingunderställ och brandskyddskläder. Och det är para i segel, skyddsvästar och utsatta ställen på MC-ställ.

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Det går visserligen att använda ett läderförkläde vid heta arbeten med det fungerar bättre i en verkstad än om man jobbar ute samt hämmas rörligheten och eventuellt även arbetsposition.
Samt att förklädet inte täcker allt som kan behövas så man riskerar att få hål i brallan.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
F
1 123abc skrev:
Det går visserligen att använda ett läderförkläde vid heta arbeten med det fungerar bättre i en verkstad än om man jobbar ute samt hämmas rörligheten och eventuellt även arbetsposition.
Samt att förklädet inte täcker allt som kan behövas så man riskerar att få hål i brallan.
Du skulle bara veta vilka löjliga grejer i läser det finns för heta arbeten. Finns tex en mans-bh med armar, eller om man kanske skall kalla det för en jacka som slutar direkt under tuttarna. Oavsett vad det kallas så ser det fan inte klokt ut. Finns ju mer normala grejer med som lösa arm-sleeves och riktiga jackor.

En sak man ofta glömmer är skorna, på nåt jävla sätt så letar sig en röd stålkula alltid in i en låg sko. Höga skaft så byxorna hänger över föredrar jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.