P
Huddingebo Huddingebo skrev:
Är inte speciellt imponerand av testet.
Känns lite amatörmässigt.
Vilka testmoment saknar du?

P
H hhallen skrev:
Skulle det vara en fördel att vispa grädde ruskigt fort? Blir det inte svårare att avsluta vispningen vid precis önskad fasthet på grädden då?
En del elvispar har reglerbart varvtal. När grädden börjar närma sig rätt fasthet sänker men varvtalet så att det blir lättare att få grädden till önskad konsistens.

Tokslut Tokslut skrev:
Jag förvånades över att Electrolux inte var med, inte för jag är varken van eller nöjd med min ~5år gamla som används 1gång/året. Utan att märket varit stort i Sverige. Kanske ska prova använda min Ankarsrummare nästa gång det skall vispas för att testa 🤔
Innan jag slarvade bort drivpinnen i samband med en flytt så körde jag vispen. Den är inte smidig att plocka fram men den orkar mycket och är det något som ska gå länge är det skönt att veta att maskinen gör det utan att ligga nära max.
En ankarsrum med de flesta tillbehören kostar mindre än många "fina" maskiner som klarar en bråkdel av vad en ankarsrum gör.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vilka testmoment saknar du?
De redovisar ju inte vad som ingår i respektive testmoment och hur varje moment utvärderas, på vilka grunder.

Sedan läser man ett antal sanslöst urvattnade testresultat för respektive modell som mest känns som "tyckande" Tex:
"
För- och nackdelar:

+ Användarvänlig med bra reglage
+ God design
+ Snygg
+ Hög kvalitetskänsla

- Dyr"

En grupp högstadieungdommar hade utfört ett mer metodiskt, detaljerat och korrekt test.
Det här är ett amatörrest om man frågar mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.