Status
Inte öppen för fler kommentarer.
H HEM2121 skrev:
Man kan ju vara vem som helt, det är inte inte kopplat till ett kön.
Vill man veta om man är man så tittar man där fram.
 
  • Haha
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
👏😀👍

K kortis skrev:
Vill man veta om man är man så tittar man där fram.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…

Lite Teslanyheter:

Källor: Kina kan använda Tesla som en bricka i tullkriget

Av Andreas Victorzon, Omni Ekonomi
Publicerad 17 februari, 23:01
Kinesiska myndigheter överväger att använda Tesla som ett trumfkort i handelskriget mot USA, uppger källor för Financial Times. Elbilstillverkaren hade fått indikationer på att man skulle få tillstånd att testa sitt självkörande system i Kina under det andra kvartalet i år. Men nu ska Tesla ha fått beskedet att det inte finns någon bestämd tidsram för ett godkännande.
Enligt tidningens källor beror förseningen främst på att Tesla som ägs av Trumps nära medarbetare Elon Musk ses som en bricka i förhandlingarna med USA.
Teslas tyska depåbevis vände ner efter nyheten, skriver Barron’s.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
O O skrev:

Lite Teslanyheter:

Källor: Kina kan använda Tesla som en bricka i tullkriget​

Eller inte, vem köper en enda pryl från USA nu
 
K kortis skrev:
Socialdemokraterna är ett socialistiskt parti
det får man lära sig i grundskolan.
Jag kan ju förtydliga att det inom de här hundra åren varit borgerligt styre några mandatperioder som för låginkomsttagare varit katastrofala.
Det ska oxå bli spännande att se om Socialdemokraterna ska blicsocialdemokrater igen någon gång för nu är de en del av högern i mångt o mycket.
”Socialdemokratin vill forma ett samhälle grundat på demokratins ideal och alla människors lika värde och lika rätt. Fria och jämlika människor i ett solidariskt samhälle är den demokratiska socialismens mål.”
[länk]
[länk]
K kortis skrev:
Eller inte, vem köper en enda pryl från USA nu
Väldigt väldigt många skulle jag säga.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Väldigt väldigt många skulle jag säga.
Men du märker kanske att fler o fler ifrågasätter stollelandet.
Jo jag var en gång ett stort fan av US och mycket fränt gör de, men nu får det fan va nog
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Men du märker kanske att fler o fler ifrågasätter stollelandet.
Jo jag var en gång ett stort fan av US och mycket fränt gör de, men nu får det fan va nog
Det skrivs lite om "Teslaskam" men omöjligt få en uppfattning om hur utbredd den skulle vara. Väldigt svårt nu att avgöra exakt vad försäljningsdippen beror på då de är mitt i ett generationsskifte av sin storsäljande model y. Om nån månad eller två lär det bli tydligare.
I övrigt tror jag folk fortsätter att köpa amerikanska varor och tjänster ungefär som förut. Vi betalar för våra Google, Apple, Microsoft, Amazon, Netflix mm mm tjänster och produkter som vanligt.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
K kortis skrev:
Men du märker kanske att fler o fler ifrågasätter stollelandet.
Jo jag var en gång ett stort fan av US och mycket fränt gör de, men nu får det fan va nog
Nää!
Inte heller jag märker något av det. Var på jobbet igår och hade inget att göra så jag strosade omkring bland kontor, lunchrum och gick ut till "utepersonalen". Ingen pratade om varken Putin eller Teslastrejken. Flera kände inte ens till det😁. Men "klimatet" försökte jag. -Tror du på den skiten! Blev svaren.

Så. Jag tror att du gravt överskattar folks engagemang I frågan. För så länge ölen och bensinen är tillgänglig och billig, skiter den svenska allmogen fullständigt i, i princip allt.
Sedan sextioåttavänsterns barrikadaktivister blev välbetalda byråkrater har det svenska revolutionsgardets lokaler ekat tomma.
Bröd och skådespel stryper kampviljan.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Det skrivs lite om "Teslaskam" men omöjligt få en uppfattning om hur utbredd den skulle vara. Väldigt svårt nu att avgöra exakt vad försäljningsdippen beror på då de är mitt i ett generationsskifte av sin storsäljande model y. Om nån månad eller två lär det bli tydligare.
I övrigt tror jag folk fortsätter att köpa amerikanska varor och tjänster ungefär som förut. Vi betalar för våra Google, Apple, Microsoft, Amazon, Netflix mm mm tjänster och produkter som vanligt.
Så är det nog och en del är man fast i men i möjligaste mån så hoppar jag USA grejer från och med nu.
Ex så hoppade jag vin från Californien härom dagen och nästa gång får det bli en Samsung telefon
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Nää!
Inte heller jag märker något av det. Var på jobbet igår och hade inget att göra så jag strosade omkring bland kontor, lunchrum och gick ut till "utepersonalen". Ingen pratade om varken Putin eller Teslastrejken. Flera kände inte ens till det😁. Men "klimatet" försökte jag. -Tror du på den skiten! Blev svaren.

Så. Jag tror att du gravt överskattar folks engagemang I frågan. För så länge ölen och bensinen är tillgänglig och billig, skiter den svenska allmogen fullständigt i, i princip allt.
Sedan sextioåttavänsterns barrikadaktivister blev välbetalda byråkrater har det svenska revolutionsgardets lokaler ekat tomma.
Bröd och skådespel stryper kampviljan.
Det är väl inte konstigt att dom inte pratar om krig och Tesla när du dyker upp med din lite udda syn och moral..
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Nää!
Inte heller jag märker något av det. Var på jobbet igår och hade inget att göra så jag strosade omkring bland kontor, lunchrum och gick ut till "utepersonalen". Ingen pratade om varken Putin eller Teslastrejken. Flera kände inte ens till det😁. Men "klimatet" försökte jag. -Tror du på den skiten! Blev svaren.

Så. Jag tror att du gravt överskattar folks engagemang I frågan. För så länge ölen och bensinen är tillgänglig och billig, skiter den svenska allmogen fullständigt i, i princip allt.
Sedan sextioåttavänsterns barrikadaktivister blev välbetalda byråkrater har det svenska revolutionsgardets lokaler ekat tomma.
Bröd och skådespel stryper kampviljan.
När man började tala politik med kontorspersonalen sprang de ju o gömde sig när man var där uppe.
När de kom ned till verkstan då gick det bra
 
Intet Intet skrev:
Nää!
Inte heller jag märker något av det. Var på jobbet igår och hade inget att göra så jag strosade omkring bland kontor, lunchrum och gick ut till "utepersonalen". Ingen pratade om varken Putin eller Teslastrejken. Flera kände inte ens till det😁. Men "klimatet" försökte jag. -Tror du på den skiten! Blev svaren.

Så. Jag tror att du gravt överskattar folks engagemang I frågan. För så länge ölen och bensinen är tillgänglig och billig, skiter den svenska allmogen fullständigt i, i princip allt.
Sedan sextioåttavänsterns barrikadaktivister blev välbetalda byråkrater har det svenska revolutionsgardets lokaler ekat tomma.
Bröd och skådespel stryper kampviljan.
Ett visst motstånd finns det tydligen iaf såg jag
https://www.facebook.com/share/18mJdaLKSb/?mibextid=wwXIfr
https://www.facebook.com/share/185YiwSh1B/?mibextid=wwXIfr
 
K kortis skrev:
Ett visst motstånd finns det tydligen iaf såg jag
[länk]
Ojdå, de köpstarka BIB-kunderna på vänsterfronten?
 
  • Haha
mikethebik
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ojdå, de köpstarka BIB-kunderna på vänsterfronten?
Någon stans ska det börja. Det var inte många i början när det blev köpblockad mot SydAfrika heller men nu säger de att det var det som gjorde dom fria.
Frankrike förlorade mycket mycket handel med övriga världen när de sänkte Rainbow Warrier.
Det kan bli större och gå fortare än man tror
 
  • Haha
  • Gilla
Mats-S och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.