717 033 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Får väl hoppas att det projektet lyckas, lycka till säger jag.P paralun skrev:Njau, vete tusan hur allvarligt menat det här uppdraget är för Musk mer än att rejält röra om i den amerikanska grytan.
"Trump uppger att Musk och Ramaswamy har i uppdrag att ”avveckla byråkratin, skära ner överflödiga regler, minska slösaktiga utgifter och omstrukturera federala myndigheter”.
[länk]
Kollektivavtal hamnar säkert också som en onödig byråkrati. (men då inte en statlig angelägenhet)
SpaceX behöver säkert också förenklad byråkrati för att utvecklas snabbare.
Fast om just det projektet skulle sjösättas i Sverige, Myndigheten för alla Myndigheters Avvecklande, förkortat MMA 😇, blev det nog i likhet med förlagan mest ett spel för att tillfredsställa pöbeln.
Blir nog ännu mera byråkrati, åtminstone i Sverige skulle resultatet bli ännu en elefantkyrkogård.
Och i USA är elefanterna som bekant större...
Visst, det är logik men känslor är ju något annat som vi människor begåvats med. Känslor fyller en viktig funktion för oss, om det inte var så skulle vi har förlorat dem för längesedan precis som vi förlorade svansen när vi reste oss upp och började gå på två ben 😀Jonatan79 skrev:
Ja, vi får väl se vad Elon Musk har för planer, Trump stoppar han i fickan när han finner det lämpligt.
Precis, stor skillnad på logik och känslor. Vi svenskar verkar tro oss vara mer insatta och vara ”oroliga” för vad tex Trump och Musk ska hitta på än amerikanerna själva…A Abies koreana skrev:Visst, det är logik men känslor är ju något annat som vi människor begåvats med. Känslor fyller en viktig funktion för oss, om det inte var så skulle vi har förlorat dem för längesedan precis som vi förlorade svansen när vi reste oss upp och började gå på två ben 😀
Ja, vi får väl se vad Elon Musk har för planer, Trump stoppar han i fickan när han finner det lämpligt.
Att Trump sannolikt kommer att försöka förbättra för "riktiga amerikaner" på alla övrigas bekostnad är väl ingen högoddsare direkt. Sen hoppas jag, och tror faktiskt, att snacket låter värre än vad som faktiskt kommer att ske.Jonatan79 skrev:
Det återstår att se. Det är inte så lätt att analysera vad som kommer att hända. Min spåkulan är offline just nu….Alfredo skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Nu vet jag att många av er kommer bli arga och säga att jag är en foliehatt, men jag rekommenderar er att vidga era vyer kring Trump till annan media än de svenska. Karln är speciell och amerikansk politik är något annat än svensk, men han har faktiskt glimtar av bra idéer. Tyvärr blandar han det med en hel del väldigt dåliga idéer, så vi får se var det landar. Jag tror dock att det blir långt ifrån så beckmörkt som svensk media vill ha det till.
Att försöka att informera en vänsteranhängare är en tuff utmaning som Churchill aldrig sa…JanneJanne123 skrev:
Nu vet jag att många av er kommer bli arga och säga att jag är en foliehatt, men jag rekommenderar er att vidga era vyer kring Trump till annan media än de svenska. Karln är speciell och amerikansk politik är något annat än svensk, men han har faktiskt glimtar av bra idéer. Tyvärr blandar han det med en hel del väldigt dåliga idéer, så vi får se var det landar. Jag tror dock att det blir långt ifrån så beckmörkt som svensk media vill ha det till.
Jag tittar i stort sett ingenting på svenska medier angående Trump. Rekommenderar David Pakman på tuben. Det var bl.a en upplevelse att se en blivande president simulera oralsex med mikrofonen inför publik.JanneJanne123 skrev:
Nu vet jag att många av er kommer bli arga och säga att jag är en foliehatt, men jag rekommenderar er att vidga era vyer kring Trump till annan media än de svenska. Karln är speciell och amerikansk politik är något annat än svensk, men han har faktiskt glimtar av bra idéer. Tyvärr blandar han det med en hel del väldigt dåliga idéer, så vi får se var det landar. Jag tror dock att det blir långt ifrån så beckmörkt som svensk media vill ha det till.
Karln är livsfarlig, men inte på grund av att han är slug...
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Avslag för Tesla I skyltleveranserna. I alla fall enligt Miljöpartiet 😜
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hd-beslut-bakslag-for-tesla
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hd-beslut-bakslag-for-tesla
