Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A Abies koreana skrev:
Jag vet inte.. vad kan en så speciell personlighet önska sig i livet? Inte pengar för det har han så mycket av så de har förlorat sin attraktion i hans liv.
Ganska meningslöst att vara orolig för saker du inte känner till eller kan påverka... :(

• Gilla
Zevv
  • Laddar…
P paralun skrev:
Njau, vete tusan hur allvarligt menat det här uppdraget är för Musk mer än att rejält röra om i den amerikanska grytan.

"Trump uppger att Musk och Ramaswamy har i uppdrag att ”avveckla byråkratin, skära ner överflödiga regler, minska slösaktiga utgifter och omstrukturera federala myndigheter”.
[länk]

Kollektivavtal hamnar säkert också som en onödig byråkrati. (men då inte en statlig angelägenhet)

SpaceX behöver säkert också förenklad byråkrati för att utvecklas snabbare.
Får väl hoppas att det projektet lyckas, lycka till säger jag.
Fast om just det projektet skulle sjösättas i Sverige, Myndigheten för alla Myndigheters Avvecklande, förkortat MMA 😇, blev det nog i likhet med förlagan mest ett spel för att tillfredsställa pöbeln.

Blir nog ännu mera byråkrati, åtminstone i Sverige skulle resultatet bli ännu en elefantkyrkogård.
Och i USA är elefanterna som bekant större...

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ganska meningslöst att vara orolig för saker du inte känner till eller kan påverka...
Visst, det är logik men känslor är ju något annat som vi människor begåvats med. Känslor fyller en viktig funktion för oss, om det inte var så skulle vi har förlorat dem för längesedan precis som vi förlorade svansen när vi reste oss upp och började gå på två ben 😀

Ja, vi får väl se vad Elon Musk har för planer, Trump stoppar han i fickan när han finner det lämpligt.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Visst, det är logik men känslor är ju något annat som vi människor begåvats med. Känslor fyller en viktig funktion för oss, om det inte var så skulle vi har förlorat dem för längesedan precis som vi förlorade svansen när vi reste oss upp och började gå på två ben 😀

Ja, vi får väl se vad Elon Musk har för planer, Trump stoppar han i fickan när han finner det lämpligt.
Precis, stor skillnad på logik och känslor. Vi svenskar verkar tro oss vara mer insatta och vara ”oroliga” för vad tex Trump och Musk ska hitta på än amerikanerna själva…

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi svenskar verkar tro oss vara mer insatta och vara ”oroliga” för vad tex Trump och Musk ska hitta på än amerikanerna själva…
Att Trump sannolikt kommer att försöka förbättra för "riktiga amerikaner" på alla övrigas bekostnad är väl ingen högoddsare direkt. Sen hoppas jag, och tror faktiskt, att snacket låter värre än vad som faktiskt kommer att ske.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Att Trump sannolikt kommer att försöka förbättra för "riktiga amerikaner" på alla övrigas bekostnad är väl ingen högoddsare direkt. Sen hoppas jag, och tror faktiskt, att snacket låter värre än vad som faktiskt kommer att ske.
Det återstår att se. Det är inte så lätt att analysera vad som kommer att hända. Min spåkulan är offline just nu….

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
JanneJanne123
Nu vet jag att många av er kommer bli arga och säga att jag är en foliehatt, men jag rekommenderar er att vidga era vyer kring Trump till annan media än de svenska. Karln är speciell och amerikansk politik är något annat än svensk, men han har faktiskt glimtar av bra idéer. Tyvärr blandar han det med en hel del väldigt dåliga idéer, så vi får se var det landar. Jag tror dock att det blir långt ifrån så beckmörkt som svensk media vill ha det till.

• Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nu vet jag att många av er kommer bli arga och säga att jag är en foliehatt, men jag rekommenderar er att vidga era vyer kring Trump till annan media än de svenska. Karln är speciell och amerikansk politik är något annat än svensk, men han har faktiskt glimtar av bra idéer. Tyvärr blandar han det med en hel del väldigt dåliga idéer, så vi får se var det landar. Jag tror dock att det blir långt ifrån så beckmörkt som svensk media vill ha det till.
Att försöka att informera en vänsteranhängare är en tuff utmaning som Churchill aldrig sa…

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Att försöka att informera en vänsteranhängare är en tuff utmaning som Churchill aldrig sa…
Har du en källa på det?😀

Nissens
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag tittar i stort sett ingenting på svenska medier angående Trump. Rekommenderar David Pakman på tuben. Det var bl.a en upplevelse att se en blivande president simulera oralsex med mikrofonen inför publik.

Karln är livsfarlig, men inte på grund av att han är slug...

• Gilla
  • Wow
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Har du en källa på det?😀
Bifogar källan. Se bilaga , baksidan.

• Haha
Intet
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Karln är livsfarlig, men inte på grund av att han är slug...
Beror på vem man jämför med 😎

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Nissens
Intet Intet skrev:
Beror på vem man jämför med 😎
Nja, det är inte många tokstollar som har den makten han får.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Nissens Nissens skrev:
Nja, det är inte många tokstollar som har den makten han får.
Alltså det där är väl en definitionsfråga. Ca 70% av jordens befolkning lever under auktoritärt styre och jag kan ändå ganska lätt peka ut ett antal större tokstollar i gruppen av ledare för den ofria världen.

• Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.