Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaha, så när ska man veta när det är dags att byta då det går väldigt bra? Konstig taktik, är det många storbolag som anammar den?
Absolut, det är den vanligaste strategin
 
D djac skrev:
Absolut, det är den vanligaste strategin
De kanske byter VD nu när Musk får nytt uppdrag i statens tjänst ;)
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Pocenten Helge. Du måste tänka på pocenten!
Redan För fyrtio år sedan förstod allmänheten att procenten var helt avgörande för att fatta beslut i viktiga frågor. Så varför skall biltillverkare inte bry sig om den?

Här får du lite bättre förståelse för procenten betydelse.


[länk]
"jag hittar inte något roligt att säga på den kommentaren så jag fortsätter enl manus ... Du måste tänka på pocenten!
 
  • Haha
Intet
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
"jag hittar inte något roligt att säga på den kommentaren så jag fortsätter enl manus ... Du måste tänka på pocenten!
Precis. Och enligt min högst vetenskapliga analys är pocenten på Musks sida.
 
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
De kanske byter VD nu när Musk får nytt uppdrag i statens tjänst ;)
Framförallt borde man kanske göra det på Space X, som väl har lejonparten av sina intäkter från affärer med staten.
 
D djac skrev:
Framförallt borde man kanske göra det på Space X, som väl har lejonparten av sina intäkter från affärer med staten.
Njau, vete tusan hur allvarligt menat det här uppdraget är för Musk mer än att rejält röra om i den amerikanska grytan.

"Trump uppger att Musk och Ramaswamy har i uppdrag att ”avveckla byråkratin, skära ner överflödiga regler, minska slösaktiga utgifter och omstrukturera federala myndigheter”.
https://omni.se/musk-far-nyckelroll-i-trumps-regering/a/25o7py

Kollektivavtal hamnar säkert också som en onödig byråkrati. (men då inte en statlig angelägenhet)

SpaceX behöver säkert också förenklad byråkrati för att utvecklas snabbare.
 
D
P paralun skrev:
Njau, vete tusan hur allvarligt menat det här uppdraget är för Musk mer än att rejält röra om i den amerikanska grytan.

"Trump uppger att Musk och Ramaswamy har i uppdrag att ”avveckla byråkratin, skära ner överflödiga regler, minska slösaktiga utgifter och omstrukturera federala myndigheter”.
[länk]

Kollektivavtal hamnar säkert också som en onödig byråkrati. (men då inte en statlig angelägenhet)

SpaceX behöver säkert också förenklad byråkrati för att utvecklas snabbare.
Det anses ofta problematiskt att sitta på bägge sidor, både som beställare och leverantör.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det anses ofta problematiskt att sitta på bägge sidor, både som beställare och leverantör.
Musk ska inte bli någon minister så det blir inte jäv vad jag förstår.
 
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Musk ska inte bli någon minister så det blir inte jäv vad jag förstår.
Jag vet att detta framhålls men jag skulle nog se att det kan komma sådana situationer, känslan är att han har stort inflytande över den kommande presidenten som i princip hittills bara valt ministrar som kommer lyda blint.
 
D djac skrev:
Det anses ofta problematiskt att sitta på bägge sidor, både som beställare och leverantör.
Jo men nu är det inte Musks's tänkta departement som är beställare av rymdprogram.
Sen i vanlig ordning så har då Musk noga tänkt igenom det här och jag kan tänka mig att han behöver lägga ner minimalt med tid mer än att dra upp riktlinjerna för det nya departementet samt några beslutsmöten när det väl är igång så får andra jobba med att slakta amerikansk byråkrati.
 
D djac skrev:
Det anses ofta problematiskt att sitta på bägge sidor, både som beställare och leverantör.
Tänker du på en HSB-ledamot i en BRF-styrelse? 🤬😱🙄
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tänker du på en HSB-ledamot i en BRF-styrelse? 🤬😱🙄
Eller Sossarnas lotterichef som samtidigt satt I partistyrelsen och därmed kritiserade sig själv när S för femtielva gången lurat på gamlingar lotter.😎😜😱
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
Dowser4711 och 10 till
  • Laddar…
Jag förstår att Musk väcker stor beundran världen över, han lever just nu många människors dröm - att bli ekonomiskt oberoende.

Det har nyss kommit ut en biografi över denna mycket speciella person

https://fritanke.se/bokhandel/bocker/elon-musk/

Jag har inte läst den - ännu men det sipprar ju ut lite information, han har haft en förfärlig uppväxt som barn med en gränslös person till pappa och det antyds att han förmodligen lider av personlighetsstörning. Det i sig behöver inte betyda något speciellt men det som händer omkring honom nu gör det.

Hans köp av Twitter ger honom enorm makt över det globala informationsflödet, han gick från demokraterna till republikanerna när världen började förstå att Trump kunde vinna valet.

Nu har han fått en enorm maktposition nära Trump men utan att omfattas av det ansvar och den kontroll som följer av ett politiskt uppdrag.

Onekligen ser det ut som om Musk har en plan, är det bara jag som är orolig?
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Jag förstår att Musk väcker stor beundran världen över, han lever just nu många människors dröm - att bli ekonomiskt oberoende.

Det har nyss kommit ut en biografi över denna mycket speciella person

[länk]

Jag har inte läst den - ännu men det sipprar ju ut lite information, han har haft en förfärlig uppväxt som barn med en gränslös person till pappa och det antyds att han förmodligen lider av personlighetsstörning. Det i sig behöver inte betyda något speciellt men det som händer omkring honom nu gör det.

Hans köp av Twitter ger honom enorm makt över det globala informationsflödet, han gick från demokraterna till republikanerna när världen började förstå att Trump kunde vinna valet.

Nu har han fått en enorm maktposition nära Trump men utan att omfattas av det ansvar och den kontroll som följer av ett politiskt uppdrag.

Onekligen ser det ut som om Musk har en plan, är det bara jag som är orolig?
Orolig för vad? Jag tror han gjorde sin livs invenstering i Trumps valkampanj. Hans bolag kommer säkert tjäna massor av pengar framöver. Men vilken global "skada" risker vi att få se?
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Orolig för vad? Jag tror han gjorde sin livs invenstering i Trumps valkampanj. Hans bolag kommer säkert tjäna massor av pengar framöver. Men vilken global "skada" risker vi att få se
Jag vet inte.. vad kan en så speciell personlighet önska sig i livet? Inte pengar för det har han så mycket av så de har förlorat sin attraktion i hans liv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.