716 918 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
"jag hittar inte något roligt att säga på den kommentaren så jag fortsätter enl manus ... Du måste tänka på pocenten!Intet skrev:
Njau, vete tusan hur allvarligt menat det här uppdraget är för Musk mer än att rejält röra om i den amerikanska grytan.D djac skrev:
"Trump uppger att Musk och Ramaswamy har i uppdrag att ”avveckla byråkratin, skära ner överflödiga regler, minska slösaktiga utgifter och omstrukturera federala myndigheter”.
https://omni.se/musk-far-nyckelroll-i-trumps-regering/a/25o7py
Kollektivavtal hamnar säkert också som en onödig byråkrati. (men då inte en statlig angelägenhet)
SpaceX behöver säkert också förenklad byråkrati för att utvecklas snabbare.
Det anses ofta problematiskt att sitta på bägge sidor, både som beställare och leverantör.P paralun skrev:Njau, vete tusan hur allvarligt menat det här uppdraget är för Musk mer än att rejält röra om i den amerikanska grytan.
"Trump uppger att Musk och Ramaswamy har i uppdrag att ”avveckla byråkratin, skära ner överflödiga regler, minska slösaktiga utgifter och omstrukturera federala myndigheter”.
[länk]
Kollektivavtal hamnar säkert också som en onödig byråkrati. (men då inte en statlig angelägenhet)
SpaceX behöver säkert också förenklad byråkrati för att utvecklas snabbare.
Jag vet att detta framhålls men jag skulle nog se att det kan komma sådana situationer, känslan är att han har stort inflytande över den kommande presidenten som i princip hittills bara valt ministrar som kommer lyda blint.Jonatan79 skrev:
Jo men nu är det inte Musks's tänkta departement som är beställare av rymdprogram.D djac skrev:
Sen i vanlig ordning så har då Musk noga tänkt igenom det här och jag kan tänka mig att han behöver lägga ner minimalt med tid mer än att dra upp riktlinjerna för det nya departementet samt några beslutsmöten när det väl är igång så får andra jobba med att slakta amerikansk byråkrati.
Jag förstår att Musk väcker stor beundran världen över, han lever just nu många människors dröm - att bli ekonomiskt oberoende.
Det har nyss kommit ut en biografi över denna mycket speciella person
https://fritanke.se/bokhandel/bocker/elon-musk/
Jag har inte läst den - ännu men det sipprar ju ut lite information, han har haft en förfärlig uppväxt som barn med en gränslös person till pappa och det antyds att han förmodligen lider av personlighetsstörning. Det i sig behöver inte betyda något speciellt men det som händer omkring honom nu gör det.
Hans köp av Twitter ger honom enorm makt över det globala informationsflödet, han gick från demokraterna till republikanerna när världen började förstå att Trump kunde vinna valet.
Nu har han fått en enorm maktposition nära Trump men utan att omfattas av det ansvar och den kontroll som följer av ett politiskt uppdrag.
Onekligen ser det ut som om Musk har en plan, är det bara jag som är orolig?
https://fritanke.se/bokhandel/bocker/elon-musk/
Jag har inte läst den - ännu men det sipprar ju ut lite information, han har haft en förfärlig uppväxt som barn med en gränslös person till pappa och det antyds att han förmodligen lider av personlighetsstörning. Det i sig behöver inte betyda något speciellt men det som händer omkring honom nu gör det.
Hans köp av Twitter ger honom enorm makt över det globala informationsflödet, han gick från demokraterna till republikanerna när världen började förstå att Trump kunde vinna valet.
Nu har han fått en enorm maktposition nära Trump men utan att omfattas av det ansvar och den kontroll som följer av ett politiskt uppdrag.
Orolig för vad? Jag tror han gjorde sin livs invenstering i Trumps valkampanj. Hans bolag kommer säkert tjäna massor av pengar framöver. Men vilken global "skada" risker vi att få se?A Abies koreana skrev:Jag förstår att Musk väcker stor beundran världen över, han lever just nu många människors dröm - att bli ekonomiskt oberoende.
[länk]
Jag vet inte.. vad kan en så speciell personlighet önska sig i livet? Inte pengar för det har han så mycket av så de har förlorat sin attraktion i hans liv.Jonatan79 skrev: