Status
Inte öppen för fler kommentarer.
😂😂😂😂😂😂
 
R
RejÀl skrev:
I det tror du dom klarar av😬😂
Fördomar much?

De flesta teslaÀgare kanske har ekonomin att betala nÄgon för att byta Ät dem, men vad Àr det som sÀger att de inte klarar av det extremt enkla jobbet att byta hjul?
 
  • Gilla
och en till och 2 till
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Fördomar much?

De flesta teslaÀgare kanske har ekonomin att betala nÄgon för att byta Ät dem, men vad Àr det som sÀger att de inte klarar av det extremt enkla jobbet att byta hjul?
Hoppsan en förolĂ€mpad en som inte kan ta ett skĂ€mtđŸ˜‰Ă€ven om jag la till ett par emojis..
 
R
RejÀl skrev:
Hoppsan en förolĂ€mpad en som inte kan ta ett skĂ€mtđŸ˜‰Ă€ven om jag la till ett par emojis..
Ett bra skÀmt bygger pÄ mer Àr rena pÄhitt sÄ jag undrade bara om det fanns nÄgot mer Àn det bakom pÄstÄendet.

Inte förolÀmpad, Àger ingen tesla.
 
N
R RoAd skrev:
Ett bra skÀmt bygger pÄ mer Àr rena pÄhitt sÄ jag undrade bara om det fanns nÄgot mer Àn det bakom pÄstÄendet.

Inte förolÀmpad, Àger ingen tesla.
Helt Àrligt sÄ Àr det ganska stora tunga hjul pÄ Tesla sÄ dom Àr faktiskt inte helt lÀtta att byta.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Ett bra skÀmt bygger pÄ mer Àr rena pÄhitt sÄ jag undrade bara om det fanns nÄgot mer Àn det bakom pÄstÄendet.

Inte förolÀmpad, Àger ingen tesla.
Dom som jag kÀnner och ser Äka Tesla hÀr hemma omkring Àger inte sina bilar utan det gör deras arbetsgivare..
O ska jag vara Ă€rlig sĂ„ ska dom inte byta hjulen sjĂ€lva hellerđŸ˜‚Ă€ven om dom skulle ha Ă€gt dom..
 
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
RejÀl skrev:
Dom som jag kÀnner och ser Äka Tesla hÀr hemma omkring Àger inte sina bilar utan det gör deras arbetsgivare..
O ska jag vara Ă€rlig sĂ„ ska dom inte byta hjulen sjĂ€lva hellerđŸ˜‚Ă€ven om dom skulle ha Ă€gt dom..
Jag Ă€ger min bil sjĂ€lv (tillsammans med min frun dĂ„), jag har alltid bytt mina hjul sjĂ€lv och lyckas samtidigt behĂ€rska det svenska sprĂ„ket i skrift vĂ€l. đŸ€­
Även min granne byter hjul sjĂ€lv pĂ„ sin M3, Ă€ven han jobbar pĂ„ kontor! đŸ˜Č

21”s-hjulen Ă€r dĂ„ inga problem för mina kontorsarmar 😊
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
P
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag Ă€ger min bil sjĂ€lv (tillsammans med min frun dĂ„), jag har alltid bytt mina hjul sjĂ€lv och lyckas samtidigt behĂ€rska det svenska sprĂ„ket i skrift vĂ€l. đŸ€­
Vad menar du med att du behÀrskar sprÄket i skrift vÀl?
richardtenggren richardtenggren skrev:
Även min granne byter hjul sjĂ€lv pĂ„ sin M3, Ă€ven han jobbar pĂ„ kontor! đŸ˜Č
Klart det finns dom som klarar det och gör det, men gissar jag sÄ blir det fÀrre och fÀrre som gör det sjÀlv..
 
Byta dÀck sjÀlv, och ta bort Ànnu en av de allt fÀrre okvalificerad arbetsuppgifter som finns kvar i landet?
Betalar hellre för nÄgon att byta dÀck istÀllet för att betala dem för att gÄ pÄ bidrag
 
  • Gilla
  • Wow
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
A ajn82 skrev:
Byta dÀck sjÀlv, och ta bort Ànnu en av de allt fÀrre okvalificerad arbetsuppgifter som finns kvar i landet?
Betalar hellre för nÄgon att byta dÀck istÀllet för att betala dem för att gÄ pÄ bidrag
Är ju rimligt att vĂ€rdera sin egen tid ocksĂ„, lĂ„ter man nĂ„gon annan byta dĂ€cken hinner man ta tvĂ„ snabba möten pĂ„ dĂ€ckfirman under tiden och njuta av kaffet som brukar ingĂ„.
 
D
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Kul att det gick bra 1972, men dÄ var iaf jag inte ens född.
Detta gÀller Ären 1960-2022, sÄ om man har varit "pÄ marknaden" pÄ nÄgot sÀtt under de Ären sÄ har man befunnit sig i ett sammanhang med goda möjligheter till vÀlstÄnd, det skulle varit mycket svÄrare i ett land lÄngt ner pÄ listan.

Under dessa Är har arbetsmarknaden hanterats av parterna, resultatet har ju varit gott, sen om det Àr trots eller pga vet jag inte men oavsett verkar vi inte ha lidit jÀttemycket.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
JanneJanne123
D djac skrev:
Detta gÀller Ären 1960-2022, sÄ om man har varit "pÄ marknaden" pÄ nÄgot sÀtt under de Ären sÄ har man befunnit sig i ett sammanhang med goda möjligheter till vÀlstÄnd, det skulle varit mycket svÄrare i ett land lÄngt ner pÄ listan.

Under dessa Är har arbetsmarknaden hanterats av parterna, resultatet har ju varit gott, sen om det Àr trots eller pga vet jag inte men oavsett verkar vi inte ha lidit jÀttemycket.
Den bild du postade Àr inte aggregad data utan Àr en ögonblicksbild hur det sÄg ut 1972 som du kan se nere till höger pÄ bilden dÀr det tydligt stÄr ett Ärtal.

1977 sÄg det tex lite annorlunda ut:
Diagram som visar BNP per capita 1977 för vÀrldens rikaste lÀnder med fÀrgkodade staplar för olika nationer och 1977 synligt nere till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vill du se hela animeringen frÄn 1960 till 2022 finns den hÀr: https://m.facebook.com/RankingRoyals/videos/the-worlds-crazy-rich-countries/3857065184537877/
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Den bild du postade Àr inte aggregad data utan Àr en ögonblicksbild hur det sÄg ut 1972 som du kan se nere till höger pÄ bilden dÀr det tydligt stÄr ett Ärtal.

1977 sÄg det tex lite annorlunda ut:
[bild]

Vill du se hela animeringen frÄn 1960 till 2022 finns den hÀr: [lÀnk]
Jag pudlar!
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
BirgitS
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
[bild]
[lÀnk]
InnehÄller det nÄgot annat Àn "varm luft"?
Jag hittade inget.
#8 885
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.