717 098 lĂ€st ·
14 155 svar
717k lÀst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Dom som jag kÀnner och ser Äka Tesla hÀr hemma omkring Àger inte sina bilar utan det gör deras arbetsgivare..R RoAd skrev:
O ska jag vara Ă€rlig sĂ„ ska dom inte byta hjulen sjĂ€lva hellerđĂ€ven om dom skulle ha Ă€gt dom..
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlĂ€gg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlÀgg
Jag Ă€ger min bil sjĂ€lv (tillsammans med min frun dĂ„), jag har alltid bytt mina hjul sjĂ€lv och lyckas samtidigt behĂ€rska det svenska sprĂ„ket i skrift vĂ€l. đ€RejĂ€l skrev:
Ăven min granne byter hjul sjĂ€lv pĂ„ sin M3, Ă€ven han jobbar pĂ„ kontor! đČ
21âs-hjulen Ă€r dĂ„ inga problem för mina kontorsarmar đ
Vad menar du med att du behÀrskar sprÄket i skrift vÀl?richardtenggren skrev:
Klart det finns dom som klarar det och gör det, men gissar jag sÄ blir det fÀrre och fÀrre som gör det sjÀlv..richardtenggren skrev:
Byta dÀck sjÀlv, och ta bort Ànnu en av de allt fÀrre okvalificerad arbetsuppgifter som finns kvar i landet?
Betalar hellre för nÄgon att byta dÀck istÀllet för att betala dem för att gÄ pÄ bidrag
Betalar hellre för nÄgon att byta dÀck istÀllet för att betala dem för att gÄ pÄ bidrag
JanneJanne123
HusÀgare
· Stockholm
· 2 911 inlĂ€gg
JanneJanne123
HusÀgare
- Stockholm
- 2 911 inlÀgg
Ăr ju rimligt att vĂ€rdera sin egen tid ocksĂ„, lĂ„ter man nĂ„gon annan byta dĂ€cken hinner man ta tvĂ„ snabba möten pĂ„ dĂ€ckfirman under tiden och njuta av kaffet som brukar ingĂ„.A ajn82 skrev:
Detta gÀller Ären 1960-2022, sÄ om man har varit "pÄ marknaden" pÄ nÄgot sÀtt under de Ären sÄ har man befunnit sig i ett sammanhang med goda möjligheter till vÀlstÄnd, det skulle varit mycket svÄrare i ett land lÄngt ner pÄ listan.JanneJanne123 skrev:
Under dessa Är har arbetsmarknaden hanterats av parterna, resultatet har ju varit gott, sen om det Àr trots eller pga vet jag inte men oavsett verkar vi inte ha lidit jÀttemycket.
JanneJanne123
HusÀgare
· Stockholm
· 2 911 inlĂ€gg
JanneJanne123
HusÀgare
- Stockholm
- 2 911 inlÀgg
Den bild du postade Àr inte aggregad data utan Àr en ögonblicksbild hur det sÄg ut 1972 som du kan se nere till höger pÄ bilden dÀr det tydligt stÄr ett Ärtal.D djac skrev:Detta gÀller Ären 1960-2022, sÄ om man har varit "pÄ marknaden" pÄ nÄgot sÀtt under de Ären sÄ har man befunnit sig i ett sammanhang med goda möjligheter till vÀlstÄnd, det skulle varit mycket svÄrare i ett land lÄngt ner pÄ listan.
Under dessa Är har arbetsmarknaden hanterats av parterna, resultatet har ju varit gott, sen om det Àr trots eller pga vet jag inte men oavsett verkar vi inte ha lidit jÀttemycket.
1977 sÄg det tex lite annorlunda ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill du se hela animeringen frÄn 1960 till 2022 finns den hÀr: https://m.facebook.com/RankingRoyals/videos/the-worlds-crazy-rich-countries/3857065184537877/
Jag pudlar!JanneJanne123 skrev:
JanneJanne123
HusÀgare
· Stockholm
· 2 911 inlĂ€gg
JanneJanne123
HusÀgare
- Stockholm
- 2 911 inlÀgg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/elon-musk-om-tesla-strejken-passerat/