717 792 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 438 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Min penis är inte heller jättestor, men det kanske inte hör till trådens ämne? 😉😂
Tycker det är jättemärkligt med alla påhopp.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Så är det. Kombinationen av självgodhet och förakt mot andra gör att det är svårt att låta bli påpeka vilken loser han är. Men jag ska försöka lägga band på mig själv.Silly Bear skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 438 inlägg
Man kan i stort sett inte lita blint på mågonting, så det är ju inget nytt direkt.D Dilato skrev:
Det gäller såväl metall som Tesla, så jag vet inte vad det är du försöker säga, jag försökte bara förstå - men det gick inte så bra. 😊
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 438 inlägg
De känner till min utmärkta simultanförmåga.Silly Bear skrev:
Jag lade precis till OPTION (OPTIMIZE FOR UNKNOWN) på en query och lösta alla prestadaproblem i prd. Tar nog helg nu
Renoverare
· Stockholm
· 20 438 inlägg
Jag har tröttnat på det ensidiga fack och sossehatet i tråden, som jag sa för många sidor sedan så är jag mer nyfiken på den större bilden, om det nu skulle finnas en sådan, i kulturartikeln nedan görs några observationer som kan vara intressanta. Tydligen pågår en facklig frammarsch i USA också och möjligtvis är detta svenska initiativ del av detta, vem vet
https://www.sydsvenskan.se/2023-12-...sta-amerikanska-fackliga-offensiven-pa-100-ar
""Det är flera generationer sedan vi sett detta slags starka fackliga verksamhet”, säger Sharon Block, före detta styrelsemedlem i National Labor Relations, en myndighet som ska bevaka att fackliga rättigheter följs (Harvard Business Review 5/10).
Många andra talar om en facklig offensiv som inte funnits sedan 1930-talet.
Förra året fick Starbucks sin första fackklubb. I Hollywood strejkade skådespelare och manusförfattare i fem månader i somras. På Amazon pågår en Transport-strejk och samma förbund har med konflikthot tvingat fram ett nytt avtal med UPS.
I oktober vann facken den största konflikten inom sjukvården i amerikansk historia efter att 75 000 sjukhustekniker, sjuksköterskor, farmaceuter och andra strejkat i tre dagar. Och nu punktstrejkar bilarbetarfacket mot de tre bilgiganterna."
https://www.sydsvenskan.se/2023-12-...sta-amerikanska-fackliga-offensiven-pa-100-ar
""Det är flera generationer sedan vi sett detta slags starka fackliga verksamhet”, säger Sharon Block, före detta styrelsemedlem i National Labor Relations, en myndighet som ska bevaka att fackliga rättigheter följs (Harvard Business Review 5/10).
Många andra talar om en facklig offensiv som inte funnits sedan 1930-talet.
Förra året fick Starbucks sin första fackklubb. I Hollywood strejkade skådespelare och manusförfattare i fem månader i somras. På Amazon pågår en Transport-strejk och samma förbund har med konflikthot tvingat fram ett nytt avtal med UPS.
I oktober vann facken den största konflikten inom sjukvården i amerikansk historia efter att 75 000 sjukhustekniker, sjuksköterskor, farmaceuter och andra strejkat i tre dagar. Och nu punktstrejkar bilarbetarfacket mot de tre bilgiganterna."