Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D Dilato skrev:
Det är uppenbart att du inte vet vilket statsbidrag jag syftar på.
Alla pengar in i ett fackförbund finansierar ju S. Spelar ingen roll vad källan är

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag bryr mig inte vilka charter som går från Norrland. Bryr mig bara om reguljära direktflyg.
Och någon annan skulle bry sig om din inställning till flyg då? Inte troligt.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Och någon annan skulle bry sig om din inställning till flyg då? Inte troligt.
Eller din lilla hantverksfirma där 90 procent av omsättningen är försäljning av material

Eller din lilla hantverksfirma där 90 procent av omsättningen är försäljning av material
Nu driver jag ingen hantverksfirma men vad skulle det vara för fel på att tjäna pengar på att sälja material?

Alla pengar in i ett fackförbund finansierar ju S. Spelar ingen roll vad källan är
Källa på det?

N nybyggarn3 skrev:
Nu driver jag ingen hantverksfirma men vad skulle det vara för fel på att tjäna pengar på att sälja material?
Omsättning är inte att tjäna pengar. du kan sälja vidare materialet utan vinst kommer fortfarande dyka upp som omsättning.

Inget fel att sälja till vinst så länge man inte är dyrare än butik. Lycka till hitta en sådan hantverkare :D

D Dilato skrev:
Källa på det?
SKojar du? har du missat LOs finansiering av S?

F fsn skrev:
Jag har mina misstankar om vem som inte fattar faktiskt. Här var det rätt vild spekulation från en bokstavstrogen sosse. Vad tror du anledningen är att det faktiskt finns en betydande den anslutna mekar som faktiskt väljer att inte strejka? Tänkte att det kan inte vara svårt för dig att svara på då hela ditt förra onlägg bara var spekulationer, gissningar och en betydande del dynamisk statistik.
Mina "gissningar" utgick från den enda infon vi fått, den från Tesla själva och IF Metall, vilka andra siffror ska jag använda mig av?

Du svarar inte på det jag skriver sen ställer du en fråga där det enda jag kan göra är att gissa och spekulera. IF metall själva säger själva att det är få anslutna som inte strejkar, vet inte var du fått att det skulle vara en betydande del som inte gör det.

Omsättning är inte att tjäna pengar. du kan sälja vidare materialet utan vinst kommer fortfarande dyka upp som omsättning.

Inget fel att sälja till vinst så länge man inte är dyrare än butik. Lycka till hitta en sådan hantverkare :D
Fattar inte resonemanget. Så hantverkarna skulle på något sätt vara mindre misslyckade som företagare än vad du är, trots att de tjänar mer pengar? För att materialet de säljer går att hitta billigare i butik? Snurrigt kan jag tycka.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
SKojar du? har du missat LOs finansiering av S?
Du menar att ett statsstödtill fackförbunden på 50% av kostnaderna för att förse arbetsförmedlingen med uppgifter ger ett överskott som går till S?

N nybyggarn3 skrev:
Fattar inte resonemanget. Så hantverkarna skulle på något sätt vara mindre misslyckade som företagare än vad du är, trots att de tjänar mer pengar? För att materialet de säljer går att hitta billigare i butik? Snurrigt kan jag tycka.
Omsättning är återigen inte att tjäna pengar. Kan lova dig att ingen hantverkarfirma i sverige har mer faktiskt omsättning per anställd en valfri IT konsultbolag som min

D Dilato skrev:
Du menar att ett statsstödtill fackförbunden på 50% av kostnaderna för att förse arbetsförmedlingen med uppgifter ger ett överskott som går till S?
Ska jag förklara igen, intäkter in, bidrag till S ut.

Ska jag förklara igen, intäkter in, bidrag till S ut.
Kostnadstäckning 50% ger väl inget överskott att skicka någonstans?

Mörkt och jävligt Ingen kultur att prata om. Sedan fäviken stängde, inga stjärnkrogar att tala om. (Och då låg den rätt långt söder ut utanför Åre).

Att åka utomlands är ett projekt i sig då inga flyg utan byte går därifrån

Du lever verkligen i en jävla drömvärld alltså.....

Måste verkligen fråga......hur går din konsultverksamhet igentligen?

Du verkar lägga ohälsosamt mycket tid här på forumet.

För att dra en av dina egna tvärsäkra påståenden så känns det som du själv står för 30% av inläggen i den här tråden

Lite jobb just nu?

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Silly Bear Silly Bear skrev:
Du lever verkligen i en jävla drömvärld alltså.....
Kan tänka mig ni tänker så när ni ser hur jag lever. Men det är bara min vardag

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.