717 792 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 437 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 437 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 437 inlägg
Omsättning är inte att tjäna pengar. du kan sälja vidare materialet utan vinst kommer fortfarande dyka upp som omsättning.N nybyggarn3 skrev:
Inget fel att sälja till vinst så länge man inte är dyrare än butik. Lycka till hitta en sådan hantverkare
Renoverare
· Stockholm
· 20 437 inlägg
Mina "gissningar" utgick från den enda infon vi fått, den från Tesla själva och IF Metall, vilka andra siffror ska jag använda mig av?F fsn skrev:Jag har mina misstankar om vem som inte fattar faktiskt. Här var det rätt vild spekulation från en bokstavstrogen sosse. Vad tror du anledningen är att det faktiskt finns en betydande den anslutna mekar som faktiskt väljer att inte strejka? Tänkte att det kan inte vara svårt för dig att svara på då hela ditt förra onlägg bara var spekulationer, gissningar och en betydande del dynamisk statistik.
Du svarar inte på det jag skriver sen ställer du en fråga där det enda jag kan göra är att gissa och spekulera. IF metall själva säger själva att det är få anslutna som inte strejkar, vet inte var du fått att det skulle vara en betydande del som inte gör det.
Fattar inte resonemanget. Så hantverkarna skulle på något sätt vara mindre misslyckade som företagare än vad du är, trots att de tjänar mer pengar? För att materialet de säljer går att hitta billigare i butik? Snurrigt kan jag tycka.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 437 inlägg
Omsättning är återigen inte att tjäna pengar. Kan lova dig att ingen hantverkarfirma i sverige har mer faktiskt omsättning per anställd en valfri IT konsultbolag som minN nybyggarn3 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 437 inlägg
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
AndersMalmgren skrev:
Du lever verkligen i en jävla drömvärld alltså.....
Måste verkligen fråga......hur går din konsultverksamhet igentligen?
Du verkar lägga ohälsosamt mycket tid här på forumet.
För att dra en av dina egna tvärsäkra påståenden så känns det som du själv står för 30% av inläggen i den här tråden
Lite jobb just nu?
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 437 inlägg