Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
Ja men det var ju inte oväntat, han börjar bli väldigt förutsägbar även om han konstant blandar extremt högt med uppseendeväckande lågt.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
Det är tråkiga nyheter för Teslas Sverigeverksamhet , och de som har Teslas bilar i Sverige.

• Gilla
lop3r
  • Laddar…
D
D djac skrev:
Ja men det var ju inte oväntat, han börjar bli väldigt förutsägbar även, om han konstant blandar extremt högt med uppseendeväckande lågt.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
P
Ska bli kul o se om facket åker till staterna för att försöka och förhandla med han🙃

• Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja men det var ju inte oväntat, han börjar bli väldigt förutsägbar även om han konstant blandar extremt högt med uppseendeväckande lågt.
Jovisst är det så och det här är ju enbart ett i den långa raden av ärenden som Sverige nog måste tänka om.
Det blir mycket svårt i framtiden att klamra sig fast i gamla röda "dogmer"....

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Fan va fint, ljuset härskar över mörkret

• Gilla
Zevv
  • Laddar…
D
P paralun skrev:
Jovisst är det så och det här är ju enbart ett i den långa raden av ärenden som Sverige nog måste tänka om.
Det blir mycket svårt i framtiden att klamra sig fast i gamla röda "dogmer"....
Haha, jag tror nog inte vi ska följa Elon Musk, jag gillar mycket han gör men att se honom som en ansvarskännande människa som har svaren på de stora samhällsfrågorna tror jag du är helt ensam om i hela världen :)

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Haha, jag tror nog inte vi ska följa Elon Musk, jag gillar mycket han gör men att se honom som en ansvarskännande människa som har svaren på de stora samhällsfrågorna tror jag du är helt ensam om i hela världen :)
Jo men mycket kort så är inte Elon Musk ensam om de här tankarna! I slutändan handlar det mer om Kina eller Väst.

D djac skrev:
Ja men det var ju inte oväntat, han börjar bli väldigt förutsägbar
Eller principfast om man så vill. 😉

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Ja, det lär Musk bli varse. 😊

richardtenggren
Det känns ju som detta kan leda till färre utländska etableringar i Sverige, fast frågan är om vi ens varit intressanta för utländska etableringar tidigare?

Jag hoppas detta kommer leda till någon slags reform där facken får mindre muskler, det vore bättre om de fokuserade på rätt saker.

• Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
Nissens
Tycker att du generaliserar rätt mycket. Tyskland och många andra länder ser nog inget problem med detta i Sverige. USA har ju sin semifungerande moddll som de gärna kör på eftersom deras självbild är lite skruvad.

Nissens
Nissens Nissens skrev:
Tycker att du generaliserar rätt mycket. Tyskland och många andra länder ser nog inget problem med detta i Sverige. USA har ju sin semifungerande moddell som de gärna kör på eftersom deras självbild är lite skruvad.

Alfredo Alfredo skrev:
Eller principfast om man så vill. 😉
Bra att han står på sig. Gör samhället en tjänst

• Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.