717 712 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jovisst är det så och det här är ju enbart ett i den långa raden av ärenden som Sverige nog måste tänka om.D djac skrev:
Det blir mycket svårt i framtiden att klamra sig fast i gamla röda "dogmer"....
Renoverare
· Stockholm
· 20 284 inlägg
Fan va fint, ljuset härskar över mörkret
Haha, jag tror nog inte vi ska följa Elon Musk, jag gillar mycket han gör men att se honom som en ansvarskännande människa som har svaren på de stora samhällsfrågorna tror jag du är helt ensam om i hela världenP paralun skrev:
Jo men mycket kort så är inte Elon Musk ensam om de här tankarna! I slutändan handlar det mer om Kina eller Väst.D djac skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Det känns ju som detta kan leda till färre utländska etableringar i Sverige, fast frågan är om vi ens varit intressanta för utländska etableringar tidigare?
Jag hoppas detta kommer leda till någon slags reform där facken får mindre muskler, det vore bättre om de fokuserade på rätt saker.
Jag hoppas detta kommer leda till någon slags reform där facken får mindre muskler, det vore bättre om de fokuserade på rätt saker.
Tycker att du generaliserar rätt mycket. Tyskland och många andra länder ser nog inget problem med detta i Sverige. USA har ju sin semifungerande moddll som de gärna kör på eftersom deras självbild är lite skruvad.
Renoverare
· Stockholm
· 20 284 inlägg