717 705 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Tror inte Taiwan håller med dig i din bild av KinaL lop3r skrev:England var imperialismens kärna innan världskrigen, USA var ett av deras kolonialprojekt (bosättarkolonialism) som sedan slog sig fritt från England och såsmåningom gick om de Europeiska Stormakterna.
Efter Europa låg i ruiner efter andra världskriget blev USA världsimperialismens kärna och de europeiska stormakterna förlorade sina kolonier och blev helt underställda USAs makt.
Kina är inte ett imperialistiskt land, de gör rätt för sig och bombar och plundrar inte andra länder, dom jobbar på och utvecklar sitt land i rasande takt, men dom är inte på västerländsk nivå ännu vad det gäller välstånd, men det går otroligt fort framåt.
vad det gäller invandring till kina vet jag mycket lite om men det känns som det säkerligen finns många som flyttar dit för jobb inom tech branchen osv, hört om flera "bekanta" som bor/har bott i kina och jobbat på olika tech bolag och så.
Invandring för okvalificerade jobb kommer antagligen att öka när landets demografi förändras till att mer likna den vi har här i väst. detta är bara mina spekulationer, mycket knapphändig info om detta.
Är du ironisk när du skriver att Kina gör rätt för sig?L lop3r skrev:Kina är inte ett imperialistiskt land, de gör rätt för sig och bombar och plundrar inte andra länder, dom jobbar på och utvecklar sitt land i rasande takt, men dom är inte på västerländsk nivå ännu vad det gäller välstånd, men det går otroligt fort framåt.
vad det gäller invandring till kina vet jag mycket lite om men det känns som det säkerligen finns många som flyttar dit för jobb inom tech branchen osv, hört om flera "bekanta" som bor/har bott i kina och jobbat på olika tech bolag och så.
Invandring för okvalificerade jobb kommer antagligen att öka när landets demografi förändras till att mer likna den vi har här i väst. detta är bara mina spekulationer, mycket knapphändig info om detta.
Det går inte att invandra till Kina, du kan flytta dit och arbeta, men glöm invandring.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/17yr6xeS Screed skrev:
Om jag vore i den positionen att jag köpt en Tesla hade jag gjort ett stort nummer av att hämta den framför näsan på fackmaffian, verkligen överdrivit hela processen enbart för att göra ett statement och smeta in det i hjärnan på dem.richardtenggren skrev:
En kollega skulle hämta sin Tesla i fredags, så han tog tåget ner och sedan taxi till Tesla.
Väl där så stannar chauffören vid IF-metall-tältet, drar ner rutan och ropar "Hörni, är det här man hämtar Teslor?", varpå min kollega blir lite obekväm där i baksätet.
IF-metallarna svarar taxichaffuören att de bara är strejkvakter, så chauffören drar då ner bakrutan där min kollega sitter och ropar "Hörni, han här ska hämta sin Tesla, är det här!?"
Jag reserverar mig för att att det smygit sig in fel i återberättelsen![]()
Önskar jag vore stormrik och kunnat göra just det om pengar inte spelat roll, men nu får jag nöja mig med att skriva av mig min ilska över fackmaffian vars åtgärder drabbar bilägarna.
Elon Musk bryr sig inte ett skit över de svenska maktkåta facken, tror nog däremot att han skänker en tanke till de svenska Teslaägare som drabbas på olika sätt.
Svar till Anders:
Hur får du ihop den liknelsen? om du vill använda den konflikten som liknelse så är det mer rimligt att använda Donetsk och Lugansk, som är separatist områden från Ukraina och får stöd i detta från Ryssland, liknande hur Taiwan är ett separatistiskt område i kina som får stöd av USA.
Sen gör ju Taiwans historia av fascistisk diktatur stödd av väst det svårare att sympatisera med deras separatism men det är en annan historia
https://en.wikipedia.org/wiki/White_Terror_(Taiwan)
Hur får du ihop den liknelsen? om du vill använda den konflikten som liknelse så är det mer rimligt att använda Donetsk och Lugansk, som är separatist områden från Ukraina och får stöd i detta från Ryssland, liknande hur Taiwan är ett separatistiskt område i kina som får stöd av USA.
Sen gör ju Taiwans historia av fascistisk diktatur stödd av väst det svårare att sympatisera med deras separatism men det är en annan historia
https://en.wikipedia.org/wiki/White_Terror_(Taiwan)
Redigerat:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Din vinkel att man i Luhansk och Donetsk ”får stöd i detta av Ryssland” när själva separationen genomfördes av ”gröna män” som plötsligt dök upp från Ryssland med ett svagt lokalt stöd gör mig illamående.L lop3r skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Det där är ju bara skitsnack, dom har krigat där sedan 2014 Ryssland gick in för 2 år sedan 14000 människor hade dödats varav måga civila. Det var bilder på nyheterna när folket var ute och jublade och sköt raketer när ryssland erkände "folkrepublikerna" innan invasionen.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg