717 719 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Ok, lönehöjning med 8,2 procent på två år annars var det rättF fsn skrev:
😂A atomlab skrev:Det är omöjligt att rekrytera spetskompetens från utlandet i Sverige. Det kalarar inte ens Spotify. Medianlönen för Spotify US är samma som topplönerna i Sverige så inte ens inom sin egna koncern går det att lösa. Att rekrytera duktigt reklam eller programmerings personal är omöjligt oavsett kollektivavtal eller inte. Det blir helt enkelt för skev löneavtryck. Din anställda som du anser tjänar bra ligger ju inte ens i samma nivå som en receptionist i SF. Lycka till med att charma in någon du.
Jag trodde det var de oseriösa arbetsgivarna som förstört arbetskraftsinvandringen, med dåliga löner och fejkade/dubbla kontrakt. Det visar sig att de alltså är sossar? Precis som Åkesson, Busch och alla andra?AndersMalmgren skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Haha tro mig, det visste ledningen på klarna inte. De ångrar dock djupt nu hur de genomförde sin första våg med uppsägningar då den lyckades generera intresse från facket. Det man ville var att skära bort dödkött, men man kommunicerade inte det på ett bra sätt.P Putte 9497 skrev:
Det här och flera tidigare inlägg är personangrepp på @AndersMalmgren . Varför gör du så? Även om du tidigare haft sakliga argument så minskar din trovärdighet när du sänker dig till den här nivån.P Putte 9497 skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 711 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 711 inlägg
Så kan det vara, oftast är det inte många kandidater att rösta på och valberedningen har fått tigga, be och hota för att nån öht skall ställa upp.P Putte 9497 skrev:
På större arbetsplatser så är det dock så att det finns lokalt förtroendevalda som ”jobbar fackligt” på heltid. Det attraherar latmaskar, obegåvningar och annat drägg. Den näst senaste Sosse-statsministern är väl ett typiskt exempel.
Därför att när argumenten tryter kommer nävarna fram.O och en till skrev:
Oavsett vad jag tycker om om AM:s ibland väldigt kaxiga och ibland kantiga attityd så håller jag i mångt och mycket med i det han skriver.
Och är det någon på det här forumet som ska ha en stor eloge är det väl Anders som står med sitt riktiga namn, dvs att han också står för sina åsikter utan att som i princip alla andra gömma sig bakom ett nick där väldigt många, inklusive TS, vräker ur sig tillmälen och åsikter de antagligen inte vågar kläcka ur sig öppet eller öga mot öga.
Stå på dig Anders, jag håller inte alltid med dig, men en rakryggad person som står för sina uttalanden är alltid mera värd än en fegis som är PK och gömmer sig under mammas kjolar!
Och jag har också ett nick, så slipper någon kränkt påpeka det...
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 711 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 711 inlägg
F
fsn
Medlem