2 127 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Terrasslasyr - nytt lager, slipa eller ta bort?
Hej!
Köpte hus 2024 med ett laserat trädäck med tillhörande staket på ca 110 kvm med infälld pool. Trädäcket kommer behöva sig ett lyft inför nästa år men blir inte klok på om jag ska måla ytterligare lager på befintlig lasyr(vilket förra ägaren gjort och rekommenderat) eller om jag ska försöka få bort det med rekommenderat medel från Jotun eller om det kanske är bäst att hyra en golvslipning direkt.
Mina frågor till forumet:
- Vad är era erfarenheter över tid av att lägga flera lager lasyr?
- Hur effektivt är borttagningsmedlet från jotun/finns det annat som är bättre(lacknafta?) (Poolen och pooltaket har flera delar i aluminium som medlet från hoten inte ska komma i kontakt med, vilket gör det väldigt svårt.)
Tack på förhand!
Köpte hus 2024 med ett laserat trädäck med tillhörande staket på ca 110 kvm med infälld pool. Trädäcket kommer behöva sig ett lyft inför nästa år men blir inte klok på om jag ska måla ytterligare lager på befintlig lasyr(vilket förra ägaren gjort och rekommenderat) eller om jag ska försöka få bort det med rekommenderat medel från Jotun eller om det kanske är bäst att hyra en golvslipning direkt.
- Hur effektivt är borttagningsmedlet från jotun/finns det annat som är bättre(lacknafta?) (Poolen och pooltaket har flera delar i aluminium som medlet från hoten inte ska komma i kontakt med, vilket gör det väldigt svårt.)
Tack på förhand!
Hur gjorde du? Har själv ett slitet trädäck med gammal lasyr som jag överväger att slipa.J JonSun1 skrev:Hej!
Tack på förhand!
Testat ett antal billigare medel på ett par testplankor men Jotuns egna terassfix var det enda som faktiskt löste upp dig. Testade även hur medlet påverkade fasadfärgen och det stod emot bra, men löser lasyren med lätthet. Däremot ändå hårt jobb att få bort lasyren med min kärvhet pl4, så jag har bokat en firma som sysslar med terrasstvätt. Jag kommer då gå med ryggspruta och lägga på medlet en sektion i förväg sen kommer killen från firman med sin proffs terrasstvätt ca 15 minuter bakom mig.F Fräsarn skrev:
6300 kr för deras jobb på ca 4-5 timmar.
Klicka här för att svara