Grattis till pannan
Har du den bara som tillskott så funkar det nog bra annars tycker jag du har för liten tank.
Om du börjar elda vid 35 grader och värmer till 95 (ca 2h eldning)så har du ju bara 21kWh lagrad energi i tanken så det räcker ju inte så länge utan att elda på igen. Att du har en tank där är ju ändå en bra buffert för att undvika kokning utan att behöva strypa tilluften.
Hur är solpanelerna inkopplade ?
sitter dom med en "solslinga" i tanken eller värmeväxlare ?
Sitter det alls några backventiler i systemet ?