P Plutus skrev:
Menar du styrning av elpatronen? utöver paddeln så finns ju termostaten (förmodligen ett överhettningsskydd också) så det lär inte koka torrt i första taget.

Jag vet inte var termostaten sitter men tänker mig att det är på returen och då känner den inte om det blir övervarmt när vattnet står stilla. Det kan även vara ett problem om den sitter i tilloppet och inte alldeles i värmaren.

P Plutus skrev:
Menar du styrning av elpatronen? utöver paddeln så finns ju termostaten (förmodligen ett överhettningsskydd också) så det lär inte koka torrt i första taget.
Det som oroar mig är att elpatronen redan gått sönder en gång. Dom sa då till mig att jag måste köra pumpen hela tiden.

Enligt pahlens manual så behövs det ej då värmaren ska styras av pumpens på/av

så går pumpen mer timer så drar kontaktorn till värmaren

Elschema för anslutning av poolvärmare, överhettningsskydd och flödesvakt med märkningar för fas, nolla och jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
D Daisy skrev:
Det står inte W men jag får det till drygt 500W från V och A. Antal kubik är jag osäker på men tolkar det som 4,8/h. Se bild. Kanske jag räknar fel.
E det denna pumpen? Då e den på 0,25kW

• Skärmbild av en poolpump Kripsol Ondina på webbsidan med specifikationer och pris.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.