23 528 läst ·
64 svar
24k läst
64 svar
Telia TV något att ha?
Jag har haft Telias Digital-TV i ca två år nu.
De första månaderna strulade det ganska ofta, hängde sig och laggade osv.
Senaste halvåret har det i princip varit helt felfritt.
Telias support tycker jag är riktigt bra, har ringt många gånger med olika problem och frågor och alltid fått bra hjälp.
Jag är nöjd. Kanalutbudet är inte så viktigt då jag bara kollar på ettan tvåan o fyran.
De första månaderna strulade det ganska ofta, hängde sig och laggade osv.
Senaste halvåret har det i princip varit helt felfritt.
Telias support tycker jag är riktigt bra, har ringt många gånger med olika problem och frågor och alltid fått bra hjälp.
Jag är nöjd. Kanalutbudet är inte så viktigt då jag bara kollar på ettan tvåan o fyran.
Jag har precis beställt Telia Digital-TV och deras bredband, får 24 Mbit abonnemangent till 8Mbit kostnad och fri Digital-TV i ett år... inte så mycket att förlora. Fungera det inte så åker det ut om ett år, är det riktigt illa så skiter jag i att titta på det och kör fria marknätet.
Dock så verkar det som om Telia ar skärpt sig lite, det verkar vara trevligare i telefon, de återkommer t.o.m ! Å inte nog med det, de är mycket billigare på Centrex Mobil än Telenor, vars säljarkår har slutat att kontakta/vårda kunder...
Dock så verkar det som om Telia ar skärpt sig lite, det verkar vara trevligare i telefon, de återkommer t.o.m ! Å inte nog med det, de är mycket billigare på Centrex Mobil än Telenor, vars säljarkår har slutat att kontakta/vårda kunder...
Saken är att Telia har länge varit billigare på Telenor på många tjänster(privata/företag), om man bara tar sig tid och studerar listorna och räknar så märker man det snabbt.AndreasK skrev:Jag har precis beställt Telia Digital-TV och deras bredband, får 24 Mbit abonnemangent till 8Mbit kostnad och fri Digital-TV i ett år... inte så mycket att förlora. Fungera det inte så åker det ut om ett år, är det riktigt illa så skiter jag i att titta på det och kör fria marknätet.
Jag kör Telia 8 Mbit/s och digital-TV. Funkar sådär. Laggar en hel del stundtals men har inte orkat ta tag i det än. Enl. Telias "automatiserade" mätningar så är allt tip-top fram till huset (givetvis). Men jag har mina misstankar om parallelkopplade telejack, etc. 15 m billig TP-kabel från biltema mellan modem och dekoder gör nog inte saken bättre...
Håller på att bygga hus och har fiber i gatan så det blir nog tv/tele/bredband genom den. Om jag har förstått det rätt så måste man ha en box till varje tv. Mitt lokala bredbandsbolag "fastbit" tillhandahåller 16 kanaler i varje tv-uttag (hur det nu är möjligt). Är det någon som vet fler som har den lösningen? eller som har någon annan lösning på det problemet, vore ju skönt att slippa boxrar till varenda tv....
Dom måste köra analogsändning över fibernätet och sedan konvertera signal via en box till ett vanlig koaxanslutning hos dig, dvs du tappar de digitala fördelarna med bättre bild och om du har en hembioljudanläggning så kan du inte dra nytta av den fullt ut då analog inte har stöd för t.ex. Digitalformatet.
De bolag som idag sänder analogt håller på att migrera till digitalsändning för att hänga med i utvecklingen och även framöver kunna erbjuda HDTV. De flesta nya TV går att få med inbyggd box om man så önskar, men en box trollar man ju lätt bort.
De bolag som idag sänder analogt håller på att migrera till digitalsändning för att hänga med i utvecklingen och även framöver kunna erbjuda HDTV. De flesta nya TV går att få med inbyggd box om man så önskar, men en box trollar man ju lätt bort.
Min brorsa har telias digital-tv, i början hade han problem med att bilden hackade till, då var det boxen som var inställd på NTSC (60Hz)... Nu klagar han över bildkvaliten, i varje fall om man har en stor TV. Jag ska ta med min mark-box och jämföra och se om han bara är kräsen.
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Har beställt telia Tv (över fiber 100/10) enligt vad jag har läst på div forum så har telia haft problem, men det har börjat lösa sig nu. Eftersom det är gratis 1 år så kan man ju prova det.
Vill ni läsa mer om Telia Tv så kolla här
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=87235&st=1890&#entry1748038
Vill ni läsa mer om Telia Tv så kolla här
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=87235&st=1890&#entry1748038
Medlem
· Jönköping
· 108 inlägg
Tror nog att det är något som vi får leva med, att teknikskiftena kommer tätare framöver. Nu vet vi inte speciellt mycket om när eller hur eventuellt ny sändningsteknik kommer att införas. Inbyggd digitalmottagare ger i varje fall färre burkar och fjärrkontroller att ta hand om.andersmc skrev:
Roger
Även om det kommer HDTV sändningar med annan MPEG-kodning så kommer du under överskådlig tid kunna använda de som finns idag för marknätet, men du får inte HDTV-kvalite utan SDTV, dvs det du har idag.
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Menar du via Telia iptv? Lustigt nog så har tv3 sänts ut där en längre tid, men den finns bara inte listad i kanalpaketen som de erbjuder (via ADSL) i dagsläget.
Det ger ju möjligheten att den "helt plötsligt" dyker upp en dag.
Det ger ju möjligheten att den "helt plötsligt" dyker upp en dag.
Ja, kanalen har sänts till totalt tre kunder, tror det är någon förening i Oskarshamn som har ett speciellt avtal med Viasat och Telia, samt två till, vilka har jag ingen aning om.it-snubben skrev: