Hej!

Vi har en vägg bakom hörnsoffan som börjar vid hörnet och är 2,5m bred och 5m till tak som vi tänkt sätta en tavla på. Helst vill vi ha en ram med uppspänt tyg så man kan byta om man vill, om det finns tyg med rätt mått.

Så frågan är vad finns det för roliga alternativ att fylla denna väggen med och vad är rimliga mått?

Mina tankar: Börja med tavlan 30cm över ryggstödet på soffan = 1m upp från golv, sluta med den 1m från tak= 5-1-1= 3m hög tavla och sen göra den 170 bred så det blir 40 cm var sida med vitmålad vägg.

Kommentera gärna och kom med tips på fina tyger:)

Mvh
bambi

två våder av ngn ball tapet kan vara rätt kul som "tavla"

En fototapet i en eller två våder kommer jag ha i mitt nästa hus. Har sagt till barnen att vare sig de vill eller inte så får de ställa upp som motiv (varvid tonårstjejerna protesterar villt...fast de brukar ta en sisådär 100 bilder på sig själva i veckan)

Köp nåt designtyp antingen nytt eller beg från Marimekko eller något liknande det blir hur snyggt som helst.

Thomas59
Bambi skrev:
Hej!

Vi har en vägg bakom hörnsoffan som börjar vid hörnet och är 2,5m bred och 5m till tak som vi tänkt sätta en tavla på.
Mvh
bambi
Var inte det en väldigt hög hörnsoffa och blir det inte obekvämt med en tavla i hörnsoffan?

Sorry! Kunde inte låta bli, det är ju lördagkväll.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.