Bytte fiber inatt, från Boxer till Telenor.
När jag sitter vid routern med en bärbar dator och mäter via bredbandskollen så säger den 312mbit/sek via wifi. Testar jag samma sak på min apple tv eller nya Iphone får jag ut 1,5mbit.
Hade samma utrsutningen igår och då helt annan hastighet på trådlöst än ynka 1,5mbit.

Vad kan ha hänt?

om jag har två iphones bredvid varann så når den gamla iphone 312mbit medan min nya iphone når 1,5mbit. Vad kan fela??

Svårt att svara på.

Testat koppla in dator i fiberuttaget och mätt därifrån? Fart på bredbandet?

Ny router? Är i sådant fall båda router inkopplade? Om inte ny, har du startat om den? Både mjuk och hård omstart (30min strömlöst)?

Är dem på samma trådlösa nätverk? Inget öppet wifi som dem kopplat till istället för det som det är tänkt?

Någon brist på det lokala? Om området är utsatt för nertid eller annat?

Har inte ändrat något, bytte bara leverantör.
Min iphone och våra apple tv funkar knappt längre. Äldre iphones och en iphone 11 funkar perfekt, mäter upp 320mbit medan min når 1,5mbit, likadant på apples tv

Det finns ingen här som kan göra mer än att killgissa.

Börja felsöka. Om något funkar felfritt och inget är bytt. Börja att kolla så dem produkterna som inte fungerar som brukar är anslutna till rätt wifi först.

Genom att starta om router och modem i 3 minuter så hoppade allt igång och gav en sjuhelvetes hastighet därefter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.