Jag har lätt förhöjda värden på mögel hemma o kollar ni lite överallt var det kan komma ifrån. Anade en misstänkt doft i badrummet o inspekterar denna genomträgning från tvättstället. Ser det ok ut?

• Genomträngning under tvättstället med möjliga mögelspår på svart rör och tätningsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Genomföring med svart tätning och vitt rör genom mörk yta som ser ut att behöva inspektion för mögelmisstanke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När är golvet lagt?

Är det bara toalett & tvättställ eller är det även dusch i rummet? (Finns golvbrunn?)

Nej, det är inte bra utfört arbete. Någon har skurit hålet i mattan lite snett, mattan ser inte ut att täta mot avloppsröret utan det ser ut att vara glipa.

Det är oklart när det är gjort. Jag köpte huset 2012 o fick höra att det var gjort 2009. Men har fått uppgifter om att det var två 17 åringar som gjorde badrumsrenovering o ev 2001.
Det är en golvbrunn bara ca 50-70cm därifrån som tillhör dusch. O jo, det verkar glipa.

Finns det risk för mögel under?

Ja, det finns risk för mögel under mattan, främst om det är organiskt material under mattan som kan bli blött.

Rinner något vatten mot avloppsgenomföringen när ni duschar?
Om ja då är risken stor att det är mögel under mattan.

Demmpa Demmpa skrev:
Ja, det finns risk för mögel under mattan, främst om det är organiskt material under mattan som kan bli blött.

Rinner något vatten mot avloppsgenomföringen när ni duschar?
Om ja då är risken stor att det är mögel under mattan.
Ok, tack för svar! Det rinner vatten dit o har så gjort sedan jag flyttade in jag får helt enkelt ta tag i det o undersöka det vidare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.