Hejsan!

Ska precis till att börja fuktspärra i det blivande badrummet i källaren. Endast duschhörnan kommer att fuktspärras. Väggarna är putsad betong och golvet är betong, så frågan är om man ska ha tätskitsremsor i hörnet och golv-vägg-vinkeln? Det känns som något man har då man har material som kan röra sig, men jag kan ha fel.

Anledningen till frågan är att det känns lite surt att köpa 25 meter när jag behöver 2-4. Visserligen ingen gigantisk kostnad, men ändå. :)

Om du t.ex. använder LIP, så kostar remsan ca 70. Tillkommer ett eller två innerhörn a 20 kr. Det är som sagt inga gigantiska kostnader och jag tror att ingen här som är seriös kommer råda dig att att skippa remsorna.

Så det finns kortare remsor? Det enda jag har sett har legat på 25-metersrullar...

Tack så mycket! :)

Jag tror inte remsorna fyller någon större funktion på putsade väggar i källare. Jag hade satsat på god ventilaiton och en gummiskrapa. : )

JaJb skrev:
Jag tror inte remsorna fyller någon större funktion på putsade väggar i källare. Jag hade satsat på god ventilaiton och en gummiskrapa. : )
Jag förstår inte riktigt hur du menar. Som jag ser det skippar man tätskiktet helt eller så ser man till att det är helt tät, och då behövs remsorna.

I källare rekommenderas ibland att bara tätskikta partiellt på vägg och golv i dusch där det skvätter vatten samt runt golvbrunn. Men jag har aldrig sett någon rekommendation att helt skippa tätskiktet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.