Vi håller på att bygga om badrummet och efter diverse förseningar börjar våra hantverkare bli lite stressade för att hinna klart inom avtalad tid.

Under en och samma dag har dom spacklat delar av väggar med gipsbruk, flytspacklat golvet samt satt tätskikt på väggarna. Flytspacklet ska enligt produktbladet härda 24 h innan tätskikt.

Jag är orolig för att utviket, inte kommer fästa ordentligt mot golvet, pga den korta torktiden

Behöver jag vara orolig? Eller är jag bara nojig

Du bör vara orolig,
Gipsbruk har man inte i våtrum, den som säger ngt annat har fel.
Har dom spacklat upp till typ 5-6mm med ett rapidspackel så ja då kan man göra samma dag men varför? Så jävla bråttom är inget badrum i världen.

F Fjonken skrev:
Du bör vara orolig,
Gipsbruk har man inte i våtrum, den som säger ngt annat har fel.
Har dom spacklat upp till typ 5-6mm med ett rapidspackel så ja då kan man göra samma dag men varför? Så jävla bråttom är inget badrum i världen.
Varför inte gipsbruk? Om det är på andra sidan tätskiktet är det väl ingen skillnad från vilket annat rum som helst?

P pjkw skrev:
Varför inte gipsbruk? Om det är på andra sidan tätskiktet är det väl ingen skillnad från vilket annat rum som helst?
Torktiden…

F Fjonken skrev:
Torktiden…
E Erik Gustafson skrev:
Vi håller på att bygga om badrummet och efter diverse förseningar börjar våra hantverkare bli lite stressade för att hinna klart inom avtalad tid.

Under en och samma dag har dom spacklat delar av väggar med gipsbruk, flytspacklat golvet samt satt tätskikt på väggarna. Flytspacklet ska enligt produktbladet härda 24 h innan tätskikt.

Jag är orolig för att utviket, inte kommer fästa ordentligt mot golvet, pga den korta torktiden

Behöver jag vara orolig? Eller är jag bara nojig
Besiktningsman var på plats idag

Det visade sig att ett snabbtorkande bruk hade använts för att fylla igen. Så det var ok.

Däremot kollades hur bra nedviket satt genom att skära upp en bit och det, var fukt under.

Det slutar med att hantverkarna får byta skarven

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.