nino skrev:
skulle tro att det räcker om det sticker ut 35mm utanför putsen, är bara manschetten som ska på, skyddsröret kapas jämns med kaklet
Men manschetten kan ju inte bygga mera än kaklets tjocklek( 9mm plus lite fix) då syns den ju så det går tror du nino? Sedan en annan fråga rören kommer ut lite på olika höjd visst finns det ingen justeringsmån i blandarna utan det är excenter som gäller?

finns manschetter med ganska långa "strutar" och endel som är gjorda av "gummi" som kragar ut när man drar på dom
. Sticker manschetten utanför kaklet så kapas den av tillsammans med ytterröret, så det där kommer att gå bra

Man kan justera lite, innerröret kan ju flyttas några mm i ytterröret, hur mycket vet jag inte. Är det mycket som skiljer i höjd mellan ytterrören?

Jag gjorde om och gjorde rätt så nu är de i våg! Tack för hjälpen

• Gilla
Wide Glide och 2 till
  • Laddar…
Du är inte ensam. Har samma problem men har inte heller fått nån bra lösning. Dock har jag inte kapat nåt än.

huggan skrev:
Du är inte ensam. Har samma problem men har inte heller fått nån bra lösning. Dock har jag inte kapat nåt än.
Skönt att höra att det är flera som är dumma i huvudet och inte kollar innan ursäkta jag menar inte att du är dum i huvudet men jag känner mig dum, eller då är ju du också dum. Eller? detta blir inte lätt att komma ur så jag säger bara förlåt mena inget illa huggan.
Men nu har jag ju löst det, ( hoppas jag) nä nu fick du mig osäker huggan:(

Redigerat:
Hur gjorde du? Bild gärna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.