6 112 läst ·
35 svar
6k läst
35 svar
Tätskikt mot uponor
Jag får ont i magen å dina vägnar 
Hoppas du får ett bra svar från expertisen som brukar finnas här på Byggahus
Hoppas du får ett bra svar från expertisen som brukar finnas här på Byggahus
http://www.catalog.uponor.com/index.php?id=28&no_cache=1&L=sv-SE&tx_uponorproduct_pi1[child]=929
Om du måste öppna kan du skarva höljet med en godkänd skarv för höljet, kanske lindrar smärtan lite iallafall
Mvh
Om du måste öppna kan du skarva höljet med en godkänd skarv för höljet, kanske lindrar smärtan lite iallafall
Mvh
de kommer från plattan! Båda är körda trots att jag skärde längs gående först men de satt liksom fastspekerök skrev:
Om du knackar bort bruket försiktigt och kan få loss lite slang och fixtur kan du ju bocka om och sänka fixturen några cm på så sätt vinna lite mera hölje som tätskiktet kan gå täta emot.
mvh
mvh
Jag hade satt M6-dosa i stället. Du behöver knacka upp så du kan gjuta in dessa men det löser dina problem. Dessutom är M6-dosan enklare vid en sådan här renovering där du måste putsa väggarna utan att först veta exakt på mm var färdiga väggen blir. M6- dosan fräser du ner till rätt längd när du kaklat färdigt.
Vad har du för val om installationen skall bli korrekt, kanske tar några timmar. Vi har bollat idéer på lösningar, nu är det lite torrt på lösningar från mig.
fn76 lösning funkar också men lika mycket knackning av bruk.
Mvh
fn76 lösning funkar också men lika mycket knackning av bruk.
Mvh
Redigerat:
jo jag vet men man drar ju sig för detspekerök skrev:
När det gäller vatten, tätskikt och badrum leker man inte med egna lösningar. Om innerröret skulle gå sönder ska vattnet ut fördelarskåpet och skvallra om en läcka. Med din lösning kommer vattnet i andra änden stå och trycka bakom tätskiktet.