Hej,

Jag har efter en mängd missar från byggherren blivit lite orolig och börjat kolla lite noggrannare.

I detta fall gäller det golvbrunnen till duschen. Jag kan inte se något tätskikt, men det kanske jag inte borde kunna göra? Klämringen monteras väl så pass att eventuellt tätskikt döljs av fix ändå, eller? Trots att jag läst väldigt utförliga monteringsanvisningar blir jag inte klok på om det jag ser är rätt.

Bifogat är två bilder på brunnen. Ser det korrekt ut?

MVH
Christer

1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tycker det ser ut som en kontur av vävstruktur till vänster ovanför klämringen, det borde i så fall vara från manschetten. I så fall så finns det iallafall någon form av tätskikt. Om det finns hela vägen runt och ner till klämringen är svårt att se.

luta dig ner och titta in från sidan och se om du ser någon duk under klämringen.

Ser man antydan till duk under klämringen på Purus så har man inte monterat den rätt. Skär man med mall går klämringen ända ner till brunnen. Ända är om man kan se den ovanför klämringen om det inte är fullt med fix och fog där.

Tack för alla svar!

Nu känner jag mig betydligt tryggare.

Jag ser en vävstruktur och ingen antydan till duk under klämringen (det är en Purus tyr brunn).

Bifogar lite bättre bilder tagna från sidan som referens där det är lättare att se.

Stort tack!

1.jpg
2.jpg
3.jpg

Byggherren är troligtvis du själv. Men tror inte det är du som gjort någon miss.

RoBo skrev:
Byggherren är troligtvis du själv. Men tror inte det är du som gjort någon miss.
????

RoBo menar att byggherre är den som låter bygga något, dvs antingen bygger byggherren själv, eller också anlitar byggherren någon entreprenör/hantverkare som gör själva byggandet. I det här badrummet är det knappast du som har byggt, utan en hantverkare. Men det är fortfarande du som är byggherre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.